رئیس شورای شهر تهران اولویت برنامه سازی در رادیو تهران را توجه به نظرسنجی های مردمی و دغدغه های كنونی آنها در شهر تهران دانست و گفت: مردم را نسبت به ظرفیت هایی كه در تهران ساخته شده و غیر قابل استفاده است، آگاه كنیم.
«بوستان گفتگو» در گروه سیاسی رادیو تهران با محوریت گفتگو با چهره های خبرساز تولید شد. محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای شهر تهران یكی از مهمانان برنامه «بوستان گفتگو» از رادیو تهران است.
هاشمی در پاسخ به پرسش مجری برنامه (سیدحسین حسینی) درباره برنامه پیشنهادی برای سال 98 كه به مجموعه برنامه های رادیو تهران اضافه شود، گفت: اولویت های مردم در شهر تهران بسیار مهم است. به نظر من رادیو تهران باید با نظرسنجی هایی كه می تواند چه از طریق رادیو و چه از طریق كارشناسان و موسسات نظرسنجی كسب كند، مشكلات و اولویت های مردم را تشخیص دهد و وقتی به آن پی برد بر همان اساس اولویت ها وقت بگذارد.
وی خاطر نشان كرد: بر اساس آخرین نظرسنجی هایی كه ما در شهرداری تهران داریم، مردم بیش از 93 درصد به آلودگی هوا و ترافیك شهر تهران اشاره كردهاند. بعد بحث آسیب های اجتماعی را، لذا اولویت یك باید كارآمدی در حمل و نقل عمومی باشد.
حمل و نقل عمومی در حال حاضر كارا نیست
رئیس شورای شهر تهران معتقد است: من فكر می كنم شما باید برنامه ای را بسازید كه وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران را شرح دهد، چون ما امكانات مان از نظر زیر بنایی در حمل و نقل عمومی بد نیست؛ یعنی خطوط مترو وسیع در تهران ساخته شده و ایستگاه های وسیعی داریم، خطوط بی آر تی موجود است، خطوط زیاد اتوبوسرانی را داریم، اما این حمل و نقل عمومی در حال حاضر كارا نیست.
هاشمی افزود: می دانید با خطوط مترو فعلی حداقل باید روزی 5 میلیون سفر در اختیار مردم بگذاریم، اما متاسفانه زیر دو و نیم میلیون سفر داریم و این یك برنامه ای است كه می تواند مستدل باشد.
وی یادآور شد: چگونه است كه ما در كشورمان هزینه می كنیم، زیر بناها را می سازیم، ولی به دلیل نبود كار آمدی نمیتوانیم حداكثر استفاده را از آن ببریم. چرا ما واقعا از ظرفیتی كه در تهران ساخته ایم استفاده نمی كنیم، نه دولت و نه شهرداری به فكر نیستند، این را برای مردم مطرح كنیم. مردم ان شاء الله از مسئولین شان بخواهند كه این سیستم كه ساخته شده و هزینه زیادی هم برای آن داده ایم كارا كنند، بهترین استفاده را از آنها ببریم و بتوانیم از ظرفیت های آن استفاده كنیم.