گفتاورد پنجشنبه و جمعه از ساعت 14:00 به مدت 45 دقیقه

جهاد تبیین رسانه‌ای؛ نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌كند+فایل صوتی

فرمانده مركز مقاومت بسیج وزارت جهاد كشاورزی با تاكید بر نقش تاثیرگذار رسانه در خنثی‌سازی نقشه‌های دشمنان علیه كشور و ملت ایران گفت: وظیفه امروز ما ایستادگی و مبارزه با جنگ نرم دشمن از طریق جهاد تبیین رسانه‌ای است.

1402/04/05
|
10:11
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران؛ مهرداد پاكار مشاور وزیر و فرمانده مركز مقاومت بسیج وزارت جهاد كشاورزی در گفتگو با برنامه گفتاورد 3 تیر باموضوع نقش جهاد تبیین در توسعه روستایی با محوریت رسانه در پاسخ به اظهارات داوود نعمتی، كارشناس مجری برنامه مبنی بر اینكه طبق نظرسنجی‌ها، روستائیان، كشاورزان و عشایر هستند در پاسخ به اینكه چگونه می‌توان جهاد تبیین بویژه از طریق رسانه موجب توسعه روستا و كشاورزی شد؟ گفت: جهاد تبیین، رسانه و پیشرفت روستایی سه كلیدواژه این برنامه هستند. در این برنامه باید از شهید عرصه جهاد تببین رسانه برای توسعه و پیشرفت ایران؛ شهید آوینی یاد كرد.

قدرتمندترین ابزار دشمن كه از قدرت اتمی، قوی‌تر و كُشنده‌تر است؛ رسانه است
وی افزود: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر به درستی بر جهاد تببین تاكید كرده‌اند. قدرتمندترین ابزار دشمن كه از قدرت اتمی، قوی‌تر و كُشنده‌تر است؛ رسانه است. دشمن با استفاده از ابزار رسانه با هدف ناامیدسازی مردم از انقلاب و آینده كشور تلاش می‌كند به همین جهت وظیفه امروز ما ایستادگی و مبارزه با جنگ نرم دشمن در حوزه رسانه است و در این راه ما باید به جهاد تبیین متوسل شویم و نقشه‌های دشمن را خنثی كنیم.

امروز؛ قدرتمندترین لشكر هر كشور؛ رسانه آن است
مشاور وزیر جهاد كشاورزی اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در 14 خرداد امسال؛ مراسم سی و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)؛ دشمن می‌خواهد دو عنصر ایمان و امید را از مردم ما بگیرد و ما با جهاد تبیین می‌توانیم نقشه‌های دشمن را خنثی كنیم اما جهاد تبیین به وسیله نیاز دارد كه از مهمترین و تاثیرگذارترین آن؛ رسانه است. امروز؛ قدرتمندترین لشكر هر كشور؛ رسانه آن است.

رسانه با افزایش آگاهی روستائیان و عشایر، موجب افزایش بازدهی می‌شود
وی درخصوص تاثیر رسانه و جهاد تبیین بر توسعه روستایی گفت: یكی از ابزارهای جهاد تبیین برای توسعه روستایی؛ رسانه است. رسانه می‌تواند با افزایش آگاهی روستائیان و عشایر، موجب افزایش بازدهی شود. ما باید برای ترویج و آموزش و تحقیقات كشاورزی و به طور كلی توسعه روستایی به رسانه متوسل شویم به عنوان مثال تبیین عملكرد دهیاران موفق می‌تواند موجب الگوپذیری دیگر روستائیان شود.
فرمانده مركز مقاومت بسیج وزارت جهاد كشاورزی با بیان اینكه ذیل این مركز جهاد ترویج را راه‌اندازی كرده ایم گفت: نیروهای بسیجی این مركز به چند استان كشور رفتند و به عنوان مثال نحوه هرس درست درختان را به باغداران آموزش دادند. سال بعد با اینكار بهره وری باغ ها افزایش پیدا كرد. حالا اگر ما در زمان داشت،كاشت و برداشت در كنار كشاورزان قرار بگیریم و علمی كار كنیم ببینید بهره‌وری تا چه اندازه بالا خواهد رفت.

معرفی روستاهای مختلف در رسانه، گردشگری را رونق می‌دهد
وی درباره تاثیر غیر مستقیم رسانه به افزایش بهره‌وری كشاورزان و عشایر گفت: كمك به رفع مشكلات؛ پاسخگویی مسئولان؛ دو حوزه ای است كه رسانه می‌تواند به بهبود آن كمك كند. به عنوان مثال؛ از طریق معرفی روستاهای مختلف در رسانه، می‌توان گردشگری را رونق داد. به طور كلی؛ اگر ما بتوانیم به وسیله رسانه عدالت اجتماعی را حتی یك قدم گسترش دهیم می‌توانیم به جهاد رسانه افتخار كنیم.

پیشرفت روستایی بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده است
وی در پایان این گفتگوی رادیویی كتاب «صعود 40 ساله» را معرفی كرد و با بیان اینكه آمارهای این كتاب؛ بین المللی است و از هیچ منبع داخلی در آن استفاده نشده گفت: موضوع این كتاب؛ پیشرفت‌ها و توسعه ایران، قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن است. توسعه و پیشرفت روستایی و نزدیك شدن به عدالت اجتماعی در این حوزه بعد از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده البته هنوز به وضعیت ایده آل نرسیده ایم و رسانه در این حركت می‌تواند نقش موثری را ایفا نماید.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی tehraan360@ جستجو كنید.
علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.




دسترسی سریع
گفتاورد