مدیر روابط عمومی فدراسیون ورزشهای همگانی گفت: برای بازنمایی ورزش همگانی هیچ سند بالادستی در هیچ نهاد و حتی صدا و سیما وجود ندارد؛ اگر این سند وجود داشت نهادهای ذیربط و رسانه را ملزم به بازنمایی موثر ورزش همگانی میكرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، حمید قاسمی مدیر روابط عمومی فدراسیون ورزشهای همگانی در گفت و گو با «تهران ورزشی» اظهار داشت: بازنمایی ورزش همگانی در رسانه ملی از نیمه دوم دهه 80 با تمركز بر ورزش پیادهروی آغاز شد؛ در دهه اخیر به مرور سایر ورزشهای همگانی هم از طریق رسانه ملی معرفی شده است اما عموم مردم كماكان ورزش همگانی را به اسم پیاده روی میشناسند.
وی افزود: با پیدایش پیام رسانهای اجتماعی این فرصت برای فدراسیون ورزشهای همگانی فراهم شد كه سایر ورزشهای همگانی را معرفی كند و مردم با دیگر ورزشهای از جمله یوگا، پیلاتس و گردشگری ورزشی آشنا شدند.
مدیر روابط عمومی فدراسیون ورزشهای همگانی تصریح كرد: فدراسیون ورزشهای همگانی با ورود به شبكههای اجتماعی با گروهی از ورزشكاران آشنا شد كه هیچ ارتباطی با فدراسیون ندارند ولی جزو نخبههای ورزشی هستند. آنها با ایجاد محتوا در بستر شبكههای اجتماعی به یك چهره اثرگذار ورزشی تبدیل شده اند و ورزش همگانی را به خوبی به مردم معرفی میكنند. شبكههای اجتماعی در معرفی ورزشهای همگانی به مراتب از رسانه ملی جلوتر هستند. در این بین رادیو نسبت به تلویزیون تصویر بهتری از ورزشهای همگانی به مردم معرفی كرده است و در این حوزه پیشرو است.
وی با تاكید بر اینكه برای بازنمایی ورزش همگانی هیچ سند بالادستی در هیچ نهاد و حتی صدا و سیما وجود ندارد؛ افزود: اگر این سند وجود داشت؛ نهادهای ذیربط و رسانه را ملزم به بازنمایی موثر ورزش همگانی میكرد. اگر چنین سندی وجود داشت مواجهه رسانه ملی با ورزش همگانی همانند ورزش قهرمانی نبود. ورزش همگانی مثل ورزش قهرمانی نیست.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی @tehran360 جستجو كنید.
علاقهمندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.