گیلاس بخرم یا نه یكی از بزرگترین سوالهایی است كه این روزها مردم در مغازههای میوه فروشی از خود میپرسند. قیمت گیلاس نوبرانه در بازار میوه تا 148 هزار تومان رسیده و این میوه را به یكی از دست نیافتنیترین میوههای فصل گرما تبدیل كرده است.
گرانی این میوه سبب شد تا در بخش اقتصادی "تهران من" با رییس فروشندگان میوه و سبزی استان تهران تماسی تلفنی گرفته شده و از وی پرسیده شود آیا واقعا گیلاس در بازار به این قیمت در بازار عرضه میشود؟
اسدالله كارگر در برنامهی هفدهم خرداد گفت: تنها در این روزها كه انواع میوههای نوبرانه وارد بازار میشود بحث گرانی گیلاس مطرح نیست. البته ما در اتحادیه قیمت 147 هزار تومان را كاملا رد میكنیم. معمولا میوههای نوبرانه از ورود به بازار تا سه چهار روز بعد افت قیمت 100 درصدی را دارد. در این میان شاید گیلاس در برخی از فروشگاهها با این قیمت یكی دو روز عرضه شود ولی آخرین قیمت گیلاس بین 35 هزار تومان تا 75 هزار تومان است كه اختلاف قیمت به خاطر كیفیت قیمت گیلاس در این بازار است.
وی در مورد تفاوت قیمتها در بازارهای اصلی میوه و تره بار گفت: كسی كه میوه را سوا میكند باید با سود مصوب 35 درصد از بازار خرید كند ولی در خرید درهم سود بسیار پایینتر است.
این كارشناس اقتصادی در مورد تعدیل قیمت زنجبیل و لیموترش كه به خاطر كرونا افزایش قیمت پیدا كرده است گفت: زنجبیل به قیمت 110 هزار تومان رسیده بود ولی این روزها قیمت زنجبیل به 25 تا 35 هزار تومان رسیده است. قیمتهای زنجبیل و لیمو ترش كه هر دو بیشتر وارداتی بودند درشرایط كرونایی و به دلیل تقاضای بیشتر بازار بالا رفت.
وی در واكنش به قیمتهای این محصولات وارداتی در بازارهای مجازی گفت: ما قیمتهای شبكههای مجازی را قبول نداریم. اینها بدون پروانه هستند و قیمتها را دو برابر اعلام میكنند. بهتر است مردم از آنها كمتر خرید كنند یا اصلا خرید نكنند.
كارگر خاطرنشان كرد مراكز میادین میوه و ترهبار زیر نظر ما نیست و مصوب شده است این مراكز هم زیر نظر اتحادیهی ما اداره شود.
وی در واكنش به این سوال كه چرا مردم در صورتی كه ادعای تنظیم قیمت بازار شده است شاهد قیمت های مصوب آن نیستند، گفت: میادین میوههای درجه سه یا چهار را با قیمتهای اعلام شدهی تنظیم بازار به مردم ارایه میدهند . اما مغازهدارها نمیتوانند این میوهها را به مشتریانشان بفروشند و مجبورند كالای درجه یك و دو تهیه كنند تا مشتریانشان راضی باشند. قطعا قیمت این میوهها هم به قیمت تنظیم بازار به خریداران عرضه نمیشود.
این كارشناس اقتصادی افزود: مراكز و مغازههای سطح شهر میوههای با كیفیتی بسیار بهتر از كیفیت میوههای میادین میوه و ترهبار به مردم عرضه میكنند. قرار بود در این میادین كشاورزان خودشان كالاهای تولیدی را عرضه كنند كه متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و ای.ام ردیف 1332 كیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر كشور هم می توانند شبكه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باكس) دریافت كنند.
#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360