پارك شهر پنجشنبه از ساعت 6:30 به مدت 3 ساعت و نیم

پیشنهاد اهدای 10هزار دوچرخه رایگان به دبیرستان های پسرانه پایتخت+فایل صوتی

رئیس كمیته عمران شورای اسلامی شهر گفت: پیشتنهاد دادیم شهرداری با بودجه‌ نگهداری مسیر دوچرخه سواری، 10 هزار دوچرخه بخرد و به صورت رایگان به دبیرستا‌ن‌های پسرانه اهدا كند.

1403/02/14
|
09:40
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، سید محمد آقامیری رئیس كمیته عمران شورای اسلامی شهر در گفت و گو با «پارك شهر» با بیان اینكه دردوره‌های گذشته بیش از 300 كیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر تهران ساخته شده كه حدود 80 كیلومتر آن در سطح پاركها و بوستان‌ها است، گفت: متأسفانه این مسیر‌ها بلا استفاده‌اند و 300 دوچرخه‌سوار روی این 300 كیلومتر مسیر نداریم!

شركت بیدود به دلیل عدم استقبال مردم متضرر شد و طرح را ادامه نداد
وی افزود: شركت بیدود یك شركت خصوصی بود و ارتباطی با شهرداری نداشت و بر اساس مسیری كه شهرداری ایجاد كرده بود دوچرخه در اختیار شهروندان قرار می‌داد ولی این شركت به دلیل عدم استقبال مردم ضرر كرد و این طرح را ادامه نداد. بر این اساس شركت‌های دیگر نیز برای ادامه این طرح استقبال نكردند.

عدم استقبال مردم از دوچرخه بیدود به دلیل مسافت طولانی محل كار تا زندگی بود
وی افزود: طبق آمار، مسیر رفت و آمد مردم از منزل به محل كار در تهران بیش از 15 كیلومتر است و مردم توان ركاب زدن این مسافت را ندارند. یكی از دلایل عدم استقبال مردم از این طرح همین مساله است.

دوچرخه‌سواری در هوای آلوده تهران ضرر دارد
آقامیری در پاسخ به این پرسش كه آیا پیش از اجرای این طرح به این مساله كه مردم توان ركاب زدن این مسافت را ندارند توجهی نشده بود؟ پاسخ داد: این طرح اینگونه پیش‌بینی شده بود كه مردم مسافتی را با دوچرخه و مابقی مسافت را از دیگر امكانات حمل و نقل عمومی استفاده كنند. دوچرخه سواری یك ورزش هوازی است ولی به دلیل آلودگی هوای پایتخت این ورزش ضرر بسیار زیادی برای سلامتی شهروندان دارد.

شهرداری می‌تواند دوچرخه‌های بیدود را در بوستان‌های جنگلی و پارك‌ها مستقر كند
رئیس كمیته عمران شورای اسلامی شهر گفت: به شهردرای پیشنهاد دادیم دوچرخه‌های بیدود كه اكنون در انبارها خاك می‌خورند را در بوستان‌های جنگلی و پارك‌ها در اختیار مردم قرار دهد.

می‌توانیم حدود 10 هزار دستگاه دوچرخه به مدارس پسرانه اهدا كنیم وی افزود: به شهردار محترم تهران پیشنهاد كردم بودجه‌ای كه برای نگهداری مسیر دوچرخه در معاونت حمل و نقل پیش‌بینی شده است را دوچرخه بخرد و به صورت رایگان به دبیرستا‌ن‌های پسرانه اهدا كند. با این رقم چیزی حدود 10 هزار دستگاه دوچرخه می‌توان خرید.

شهرداری به مدارس كم برخوردار دوچرخه رایگان بدهد
آقامیری با تأكید بر اینكه این بودجه سالانه صرفا هزینه خرید رنگ و غیره می شود تاكید كرد: شهرداری 100 دبیرستان كم برخوردار سطح شهر را شناسایی كند و به آنها دوچرخه رایگان اهدا كند. با این اقدام نوجوانان ما مسیر مدرسه تا منزل را با دوچرخه طی كنند.

با توجه به فرهنگمان استفاده از دوچرخه برای همه ممكن نیست
وی تاكید كرد: ذائقه حمل و نقل و پوشش مردم كشورمان با سایر كشورهای جهان متفاوت است و امكان استفاده دوچرخه برای همه مقدور نیست.

500 هزار موتور سیكلت كاربراتوری و انژكتوری در تهران باید از رده خارج شوند
آقامیری گفت: طرح گسترش اسكوتور و موتور برقی در تهران درحال اجرا است، باید 500 هزار موتور سیكلت كاربراتوری و انژكتوری را در تهران از رده خارج كنیم. جایگاه شارژ این موتورها در حال جانمایی است. خرید 100 هزار موتور برقی در حال اجرا است. با گسترش موتور سیكلت برقی و اسكوتر مردم از دوچرخه استقبال چندانی نخواهند كرد.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی tehraan360@ جستجو كنید.
علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

دسترسی سریع
پارك شهر