محمد بخشایش، تهیه كننده برنامه پارك شهر از رادیو تهران درباره تیپ شناسی مخاطبان رادیو می گوید: به نظر من مخاطبان ما بیشتر كسانی هستند كه دنبال سندیت و اعتبار خبر و پیام میگردند.
محمد بخشایش كارش را از رادیو جوان شروع كرده، بعدها به رادیو ایران رفته و حالا هم تهیهكننده برنامه «پارك شهر» رادیو تهران است. نزدیك 20 سالی است كه با رادیو و تهیهكنندگی سرگرم است. از این تهیهكننده باسابقه میخواهیم كه برایمان مخاطبان رادیو را تیپشناسی كند.
تعریف من از رادیو این كه رادیو یك رسانه شنیداری بدون دردسر است كه می تواند هر لحظه و هر آن در خدمت مخاطبش باشد، قابل دسترس ترین رسانه حتی از اینترنت و فضای مجازی قابل دسترس تر است. ضمن اینكه رادیو معتبرتر از فضای مجازی است. سهولت دسترسی به رادیو یكی از مهم ترین كاركردهای این رسانه است.
باور عموم این است كه مخاطبان رادیو، یا داخل ماشین نشستهاند و در حال حركتاند یا در محل كاری هستند كه نیاز به تمركز دارند، به همین دلیل از تلویزیون نمیتوانند استفاده كنند و از رادیو استفاده میكنند یا.... شاید مخاطب عمومی رادیو اینچنین باشد. اما تصور شخصی من بهعنوان یك تهیهكننده آن است كه مخاطبان خاص رادیو مخاطبانی هستند كه بهواسطه موقعیت اجتماعی، احساسی، سیاسی و اجتماعی یا سلیقهای و...، بتوانند نیازهای خودشان را در این رسانه و برنامههای آن پیدا كنند. ما در برنامه پارك شهر رادیو تهران، حتی مخاطبانی داریم كه برخلاف نگاه عامه مردم، وقتیكه از ماشین هم پیاده میشوند یا از محل كارشان بیرون میآیند، باز هم از طریق موبایلهای هوشمند و اپلیكیشنها، برنامه را دنبال میكنند.
بخشایش معتقد است كه مخاطبان رادیو یا اختصاصی هستند یا خاص؛ مخاطبان اختصاصی از شبكههای خاصی چون رادیو جوان و رادیو گفتوگو و... استفاده میكنند. مخاطب خاص از خود رادیو استفاده میكنند؛ مثل مخاطبان شبكههای ایران و تهران و... . به نظر من مخاطبان ما بیشتر كسانی هستند كه دنبال سندیت و اعتبار خبر و پیام میگردند.
وی گفت: پارك شهر یك برنامه اجتماعی با تلفیقی از سیاست است كه هر روز تلاش می كند تا به مسائل، مشكلات و موضوعات مبتلا به جامعه به زبان طنز و گاهی هم به زبان جدی بپردازد و در كنار آن از مهمانان شماره یك و ویژه برای حضور در برنامه استفاده می كند. در برنامه پارك شهر ضمن گفتگو با مسئولان عالی رتبه و كسانی كه در مورد خبرهایی كه با آنها گفتگو می شود، سرآمد و شخص اول خبر هستند، تلاش می شود خبرها را به نوعی در مسیر انتشار قرار دهیم، در واقع ما صاحب خبر و خبرساز هستیم.
تحلیل های درست و محتوای درستی پیرامون هر اتفاقی ارائه داده می شود؛ با توجه به نگاه، ذائقه مخاطب و با توجه به دیگاه های كارشناسان و صاحبان خبر تحلیل درستی را بدون احساسات و بدون نشان دادن جهت گیری های خاص سیاسی و اجتماعی با مخاطبانش در میان می گذارد.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360