سخنگوی سازمان هواپیمای كشوری ضمن اعلام خبر تعلیق چندین شركت هواپیمایی طی هفته های گذشته اظهار داشت: با شركت های هواپیمایی كه پروتكل های بهداشتی را رعایت نكنند؛ برخورد جدی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمدحسن ذیبخش در گفتگو با برنامه پارك شهر 4 اسفندماه ضمن تبریك سالروز ولادت امام جوادالائمه(ع) با تایید ارائه تست های جعلی كه توسط برخی مسافران خارجی به ایرلاین های ایرانی ارائه شده و موجب افزایش بیماری كرونا به ویژه كرونای انگلیسی شده است گفت: در كم و كیف این تست ها بحث هایی وجود دارد. با توافقی كه بین سازمان هواپیمای كشوری، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت صورت گرفت مقرر شد تعدادی از آزمایشگاه ها در كشورهای مبدا مشخص شود كه مسئولیت آن بر عهده وزارت امور خارجه است. این آزمایشگاه ها نتایج تست های پی سی آر را در سه نسخه منتشر می كنند كه یك نسخه آن به مسافر، نسخه دوم به شركت هواپیمایی مورد نظر ارسال می شود نسخه سوم برای دفترهای وزارت امور خارجه كشور مبدا ارسال می شود كه رونوشتی از آن به دفترهای بهداشتی مرزی ارسال میكند و با این اتفاق شائبه تست های فتوشاپی بر طرف می شود و مسافران به صورت استاندارد وارد كشور خواهند شد.
وی با اعلام این خبر كه سفرهای داخلی نیاز به تست پی سی آر ندارند خاطرنشان كرد: پروتكل های لازم برای این سفرها در نظر گرفته شده و ظرفیت 60 درصدی مسافران رعایت می شود بنابراین نیازی به ارائه تست های پی سی آر نیست.
سخنگوی سازمان هواپیمای كشوری با تاكید بر اینكه ما تابع قوانین ستاد ملی كرونا هستیم تصریح كرد: تا به امروز ابلاغیه جدیدی نداشته ایم . پروتكل های ویژه مثل ضدعفونی هواپیما، صندلی ها، بارها و چمدان ها علاوه بر رعایت حداكثر 60 درصدی مسافران صورت می گیرد.
ذیبخش در ادامه این گفتگو اظهار داشت: حمل و نقل هوایی حدود 3 درصد حمل و نقل های كل كشور را در بر می گیرد ضمن اینكه تابع دستورات ستاد كرونا هستیم پیش بینی های سفرهای نوروزی انجام شده و در صورت ابلاغیه جدید از طرف وزارت بهداشت، تمامی دستورات به مراكز ابلاغ شده و در دستور كار قرار می گیرد.
وی از تعلیق چندین شركت هواپیمایی طی هفته های گذشته به دلیل عمل نكردن به پروتكل های بهداشتی خبر داد و گفت: از همه ابزارها استفاده می كنیم چون خط قرمز ما حفظ سلامت مردم است و در این حوزه با هیچ یك از شركت های هواپیمایی تسامح نمی كنیم و قطعا با آنها برخورد جدی خواهیم داشت. برای اینكار مشتریانی كه از خدمات شركت های هواپیمایی شكایت دارند می توانند از طریق سایت سازمان به آدرس https://www.cao.ir دربخش شكایات مردمی با ما در تماس باشند. از سال آینده از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده خواهیم كرد تا از مشكلات مغفول مانده هم بیشتر آگاه شویم.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.