مدیركل ارتباطات و امور بینالملل شركت مخابرات با بیان اینكه تعرفههای جدید تلفن ثابت، هنوز اجرایی نشده گفت: این تعرفه ها باید از طرف كمیته تنظیم مقررات به ما ابلاغ شود كه حالت اجرایی پیدا كند .
تعرفه تلفن ثابت در 12 سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمدرضا بیدخام مدیركل ارتباطات و امور بینالملل شركت مخابرات درباره تعرفه 20 هزارتومانی هزینه نگهداری تلفن ثابت در تهران به برنامه سعادت آباد 20 شهریور گفت: در طول 12 سال گذشته علیرغم افزایش تورم شدید در جامعه هیچگونه تعدیل و ترمیمی در تعرفه تلفن ثابت به عنوان زیرساخت اصلی اكثر فعالیتهای ارتباطاتی نداشتهایم.به همین دلیل توسعه و نگهداری مطلوبی در شبكههای مخابراتی صورت نگرفته است.
بیدخام افزود: پیگیری های زیادی انجام شد و پیشنهادات مختلفی را به شورای عالی رقابت و وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات ارائه شد و پس از بررسی، این پیشنهادات با اصلاحاتی كه روی آن انجام شد به ستاد تنظیم بازارفرستاده شد و در نهایت ستاد تنظیم بازار، پیشنهادات خود را در قالب یك جدول به وزارت صمت ابلاغ كرد.
تعرفه تلفن ثابت برای تهران و شهرستان ها متفاوت است
مدیركل ارتباطات و امور بینالملل شركت مخابرات خاطرنشان كرد: طبق این جدول 4 هزار و 444 دقیقه مكالمه رایگان برای شهروندان تهرانی با حداقل پرداخت 20 هزار تومانی ماهانه در نظر گرفته شده است. برای مراكز استانهای دیگر 3 هزار و 333 دقیقه مكالمه رایگان مكالمه شهری با حداقل پرداخت ماهیانه هزینه نگهداری 15 هزار تومان پیشنهاد شده است. طبق تعرفه پیشنهادی قید شده در این جدول برای شهرهای دیگر 2 هزار و 666 دقیقه مكالمه رایگان مكالمه شهری با حداقل پرداخت ماهیانه 10 هزار تومان خواهد بود.
تعرفه جدید تلفن ثابت، هنوز اجرایی نشده است
این مقام مسئول در مخابرات تاكید كرد: این تعرفه ها هنوز اجرایی نشده و باید از طرف كمیته تنظیم مقررات به ما ابلاغ شود كه حالت اجرایی پیدا كند .
هزینه ماهانه نگهداری خط ثابت تلفن در كشور حدود 23 تا 27 هزار تومان است
وی با اشاره به اینكه هزینه ماهانه نگهداری خط ثابت تلفن در كشور حدود 23 تا 27 هزار تومان است گفت: مبلغ دریافتی ما برای نگهداری خط ثابت تلفن از مشتریان حدود 6 هزار و 400 تومان است. مبلغی كه مخابرات برای نگهداری 29 میلیون خط تلفن ثابت پرداخت می كند بسیار زیاد است و برای همه خطوط حتی خطوطی كه مشترك از آن استفاده نمی كند، پرداخت می شود.
اینترنت ADSL ؛ درآمدی برای مخابرات ندارد
بیدخام درباره خطوط ثابتی كه اینترنت ADSL دارند گفت: ما دو موضوع تلفن ثابت و دیتا داریم. با توجه به اینكه اكثر تجهیزات ما ارزی است و تولید داخل ندارد ، قیمت تمام شده ما برای ADSL و درآمد مخابرات تقریبا سر به سر است و درآمدی برای مخابرات ندارد. مشتركانی كه از خط خود استفاده نمیكنند میتوانند درخواست كنند با طی روال قانونی انصراف داده و تلفن را پس بدهند.
قوانین از سوی سازمان تنظیم مقررات به مخابرات ابلاغ میشود
وی در پاسخ به اینكه اگر مشتركی برای تلفن ثابت خود ودیعه بالایی در سالهای اخیر پرداخت كرده باشد و در حال حاضر از این خط استفاده نكند ؛ خط مشترك مذكور قطع خواهد شد. آیا قطع خط ثابت تلفن برای مبلغ كم بدهی كار درستی است؟ گفت: این جزو قوانین است. ما قانونگذار نیستیم بلكه سازمان تنظیم مقررات است كه به ما قوانین را ابلاغ میكند و ما مكلف به اجرای آن هستیم.
بر اساس قانون؛ حق تملك تلفن به مشتركان داده نشده است
بیدخام در پاسخ به اظهارات بوجاریان مبنی بر اینكه سیاستهای شما جامعه را به سمت مصرفیشدن میبرد، شاید فردی نخواهد از تلفن ثابت خود استفاده كند گفت: ما از مشترك حق اتصال و حق استفاده دریافت میكنیم و حق تملك در این قانون به مشترك داده نشده است. این قانونی است كه از طرف سازمان تنظیم مقررات به شركت مخابرات ابلاغ شده است.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكههای اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقهمندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.