سعادت آباد شنبه تا پنجشنبه از ساعت 14:45 به مدت 70 دقیقه

عدم تاب‌آوری نماینده فیروزكوه و دماوند در گفتگو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران+فایل صوتی

رسولی نژاد در اعتراض به نیمه كاره ماندن تعریض جاده آبسرد-كیلان به سعادت آباد گفت: در سالهای اخیر بودجه عمرانی استان تهران صفر بوده است. آقایان؛ روسای جمهور، مجلس و سازمان برنامه و بودجه فكر می‌كنند همه استان تهران، زعفرانیه و فرمانیه است.

1402/01/14
|
13:52
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران؛ تردد سخت از چاله‌های عمیق جاده‌های آبسرد-كیلان موضوعی بود كه برنامه سعادت آباد 14 فروردین درباره آن با سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزكوه در مجلس شورای اسلامی گفت و گویی انجام داد.

رسولی نژاد ضمن تبریك سال نو، ماه رمضان و سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینكه تعریض این جاده ردیف ملی دارد گفت: پیش از عید نوروز اطلاع رسانی كردم. در بودجه امسال 25 میلیارد تومان اعتبار برای تعریض این جاده اختصاص یافته است. علاوه بر این هر نماینده برای سال جاری 25 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده كه نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است .

رسولی نژاد با اشاره به اینكه محدوده حوزه انتخابیه وی دو شهرستان، 7 شهر و راه های بین‌المللی و ترانزیت، راه‌های بین استانی و 1 هزار كیلومتر راه اصلی و فرعی و روستایی را در بر می‌گیرد افزود: من در سالهای قبل، این مبلغ را به به پروژه‌های متعدد اختصاص می‌دادم اما امسال تمامی این مبلغ 50 میلیارد تومانی را به تعریض جاده آبسرد-كیلان اختصاص داده ام.

وی گفت: برای تعریض این جاده؛ در روز 16 فروردین پاكت‌ها باز و پیمانكار مشخص می‌شود.طبق قول اداره كل راه و شهرسازی استان تهران در روز عید فطر گلنگ‌زنی عملیات تعریض این جاده آغاز خواهد شد.

رسولی نژاد افزود: با توجه به اینكه برای تكمیل این پروژه مبلغی حدود 400 میلیارد تومان بودجه نیاز است چشم امید ما به سفر رئیس جمهور به دو شهرستان دماوند و فیروزكوه در اردیبهشت ماه است.

وی در پاسخ به علی یگانه مجری برنامه سعادت آباد مبنی بر اینكه با جستجو در خبرها از سال 95 تا كنون حوادث ناگواری در این جاده اتفاق افتاده ؛ تازه پیمانكار در 16 فروردین مشخص می‌شود؟ گفت: این پروژه، نیمه تمام است.بخشی از این جاده در شهرستان گرمسار استان سمنان است كه معارض ندارد و پروژه با سرعت بیشتری پیشرفت داشته است. اما جاده تهران-دماوند معارض دارد كه تعریض آن را با كُندی مواجه كرده است. اطراف این جاده عمدتاً ساخت و ساز انجام شده و زمینهایی است كه متعلق به مردم است.

رسولی نژاد با تاكید بر اینكه در سالهای اخیر اعتبارات عمرانی استان تهران تقریبا صفر بوده است گفت: اعتبارات عمرانی استان تهران در رتبه 31 ایستاده است و این به دلیل دیدگاه غلط دولت و مجلس نسبت به استان تهران است. آقایان رئیس جمهور و رئیس مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه فكر می‌كنند همه استان تهران زعفرانیه و فرمانیه است. رئیس مجلس به عنوان نماینده استان تهران نمی‌داند در شهرستان‌های استان تهران چه می‌گذرد و مردم این شهرستان‌ها چه مشكلاتی دارند. او كه به عنوان نماینده استان تهران باید به عنوان مدافع این مردم عمل كند اما وقتی عكس آن عمل می‌كند؛ نتیجه ای غیر از این نخواهد داشت.

وی با اعلام این خبر كه در دو سال اخیر 17 میلیارد و 18 میلیارد تومان برای این پروژه مصوب كردند اما همان هم تخصیص داده نشده و پرداخت نشد گفت: برای تكمیل این پروژه به 400 میلیارد تومان نیاز داریم و با احتساب 50 میلیاردی كه گذاشته ایم باز هم 350 میلیارد تومان بر اساس برآورد سال 1401 كم داریم.

او تاكید كرد: مشكل اصلی ما از آنجایی شروع شد كه دولت دوازدهم از سال 96 كمبود شدید بودجه و اعتبارات عمرانی استان تهران را رقم زد.

وی در پاسخ به اینكه اگر ردیف بودجه مشخص شده ولی پولی برای این پروژه دریافت نشده نشده پس چرا شما برای پر كردن چاله‌چوله‌ها و تعریض جاده به مردم قول دادید؟ گفت: من هیچ قولی نداده ام. چاله‌چوله‌های یك مسیر بین استانی و پر تردد با یك ماشین آسفالت پر نمی‌شود. یك مقدار سطح درك و فهم را بالا ببرید. این جاده نیازمند تعریض است.

رسولی نژاد افزود: پیش از عید دختربچه ای كنار خیابان ایستاده بود و به دلیل اینكه جاده عرض كمی دارد ماشینی كه روبرو می آمد منحرف شد و خودرویی كه به سمت بچه می آمد هم منحرف شد و بچه در جا كشته شد. این را می‌گویم شاید به گوش رئیس جمهور هم برسد. همین روزهای پیش هم ما به دلیل عرض كم این جاد كشته دادیم پس مشكل ما به دلیل چاله‌چوله نیست بلكه به دلیل عرض كم این جاده است.

او گفت: البته برخی همكاران و مجریان سیمای جمهوری اسلامی و برخی خبرنگاران سابق و شاید فعلی، زمین‌های 15 و 20 هكتاری در آنجا گرفته اند و در آنجا ویلا دارند كه اگر خواستید اسم آنها را ذكر خواهم كرد. حساسیت شما به همین دلیل است.

رسولی نژاد افزود: مشكل این جاده با پر كردن چاله چوله حل نمی شود. این طرح نیازمند 400 میلیارد تومان اعتبار است. منشكل اصلی ما مشكل اعتبار است. دولت در 7 سال گذشته یك ریال از اعتبارات مصوب شده را برای تكمیل این پروژه پرداخت نكرده است.من هفته قبل در حوزه انتخابیه بوده ام و یكی از نمایندگانی هستم كه بیشتر وقت خود را بین مردم می‌گذرانم.

او اظهار داشت: من سال گذشته این پروژه را از اداره كل راه و شهرسازی استان تهران گرفتم و به معاون زیرساخت وزارت راه دادم. آقای محبت خواه مدیركل و آقای آزاد معاون اداره كل راه و شهرسازی استان تهران اعلام كردند پروژه را به آنها برگردانیم تا این پروژه را انجام دهند اما چون هیچ پولی ندارند طی این 9 ماه كاری انجام نشده است. تا به امروز چندین پیمانكار در مناقصه‌ها برنده شده‌اند اما چون پولی نیست عقب‌نشینی كرده اند.

رسولی نژاد گفت: یكی از وظایف رسانه ملی، رساندن مشكلات مردم به گوش دولت برسد .این كار وظیفه دولتمردان است. وظیفه جناب وزیر راه است و فكر نكنید تمام اینها بر عهده نماینده مجلس است.

وی در پاسخ به اظهارات یگانه مجری برنامه كه ما پیگیر مطالبات مردم هستیم و این مشكلات را به گوش نمایندگان مجلس هم می‌رسانیم تا از شما پاسخ بگیریم و با استناد به یك خبر و نطق ایشان در مجلس مبنی بر اینكه تعریض این محور در 2 آبان 1401 مصوب شده. آیا باید منتظر 16 فروردین و سفر رئیس جمهور بمانیم؟ مردم كه اصلا مهم نیستند گفت: مردم برای من و دولت مهم هستند. مشكل اصلی ما اعتبار است. شما خارج از كشور تشریف داشتید و نمی‌دانید مشكل اصلی ما اعتبارات عمرانی است كه در چندسال گذشته صفر بوده است!

شایان ذكر است؛ این گفت و گوی رادیویی به دلیل خداحافظی یكطرفه سید احمد رسولی نژاد نیمه تمام ماند...

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی @tehran360 جستجو كنید.
علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

دسترسی سریع
سعادت آباد