مدیرعامل شركت مجری اجرای پروژه تراموای پایتخت با اعلام این خبر كه اولین تراموای برقی تهران تا دو سال آینده از آزادی تا سه راه تهرانپارس به طول 34 كیلومتر احداث میشود گفت: تراموای تهران 56 میلیون مسافر را در سال جابجا خواهد كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران؛ امیر دریادار امیر رستگار مدیرعامل شركت صا ایران، مجری اجرای پروژه تراموای پایتخت در گفت و گو با برنامه «سعادت آباد» اظهار داشت: در زمانهای گذشته تراموا با درشكه و اسب وجود داشته و مردم تهران در حافظ تاریخی خود؛ آن را به یاد میآورند. با توجه به ظرفیتهایی كه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شركت صنایع الكترونیك ایران به ویژه در حوزه هوشمندسازی و سیگنالینگ؛ اجرای پروژههای متعدد مترو در فرودگاه امام خمینی(ره)، اسلامشهر ؛ تبریز و كرج و بیش از 8 مورد پروژه شهری دیگر در تهران در حال انجام است . در همین راستا با توجه به تمامی این توانمندیها، روز یكشنبه 19 شهریور، توافقنامه ای بین شهرداری تهران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شد.
اولین تراموای برقی تهران از آزادی تا سه راه تهرانپارس به طول 34 كیلومتر احداث میشود
وی با بیان اینكه تراموا دقیقا مثل مترو عمل میكند؛ گفت: سیستم تراموا برقی است و چون ریل آن روی زمین است نیازمند تونل هم نیست و سرعت اجرای آن همم بیشتر است، اظهار داشت: اولین خط تراموای برقی كه شركت صنایع الكترونیك ایران(صا ایران) مجری آن است از آزادی تا سه راه تهرانپارس به طول 34 كیلومتر با تقریبا 15 تا 17 ایستگاه ساخته خواهد شد.
تراموای تهران 56 میلیون مسافر را در سال جابجا خواهد كرد
او افزود: پیش بینی میشود تراموای تهران با 28 رام قطار تا 56 میلیون مسافر را در سال جابجا كند. در حال حاضر این ماموریت توسط اتوبوسهای بی آر تی با ظرفیت 30 میلیون مسافر در سال انجام میشود. با اجرای طرح تراموا حدود 53 درصد به ظرفیت انتقال مسافران پایتخت افزوده خواهد شد.
با احداث تراموای برقی؛كیفیت هوای تهران افزایش خواهد یافت
مدیرعامل شركت صا ایران همچنین گفت: با اجرای طرح تراموای برقی، عرض خیابانهای آزادی، انقلاب، فردوسی و تهرانپارس و تهران نو برای خودروهای شخصی بیشتر میشود و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه را خواهیم داشت.ضمن اینكه مصرف سوخت فسیلی كاهش خواهد یافت و كیفیت هوای تهران افزایش خواهد یافت.
با اجداث تراموا، اتوبوسهای بی آر تی در این خط برچیده خواهند شد
وی با اعلام این خبر كه با اجداث تراموا، اتوبوسهای بی آر تی در این خط برچیده خواهند شد اظهار داشت: این طرح در دو سال به اتمام رسیده و هزینه آن 200 میلیون یورو خواهد بود و اعتبار آن به طور مشترك توسط وزارت دفاع و شهرداری تهران انجام میشود.
برق مورد نیاز تراموای برقی تهران از نیروگاهی مستقل تامین خواهد شد
دریادار رستگار با بیان اینكه برای تامین واگنهای تراموا از واگنهای آماده استفاده خواهیم كرد در پاسخ به اینكه برق مورد نیاز تراموا از چه منبعی تامین خواهد شد؟ گفت: برق مورد نیاز تراموا از نیروگاهی مجزا و مستقل از برق شهری در داخل شهر تهران تامین خواهد شد اما این قابلیت وجود دارد وقتی با پیك مصرف روبرو نیستیم (ابتدای صبح یا بعد از ساعت 22:00) بتوانیم از برق شهری هم برای مصرف تراموا استفاده كنیم.
وی با اشاره به اینكه بهتر است خط تراموا به طور كامل اجرا و مورد استفاده قرار گیرد گفت: البته میتوان این خط را به صورت مرحله ای هم عملیاتی كرد اما در طرحی كه دیده شده، بهره برداری به طور یكجا انجام خواهد شد.
مدیرعامل شركت مجری تراموای پایتخت در پاسخ به اینكه برای پردیس هم تراموا خواهیم داشت ؟ گفت: اگرچه درخواست چند طرح وجود دارد اما تامین اعتبار مقوله مهمی است و فعلا ساخت تراموای تهران در مسیر آزادی- تهرانپارس در دستور كار قرار دارد.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی tehraan360@ جستجو كنید.
علاقهمندان میتوانند برنامههای رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.