سعادت آباد شنبه تا پنجشنبه از ساعت 14:45 به مدت 70 دقیقه

رضایتمندی 95 درصدی مشتری ها از تاكسی های اینترنتی


دبیر كل اتاق اصناف ایران گفت: بیش از 95 درصد مشتریان از خدمات تاكسی های اینترنتی احساس رضایت دارند و فقط 2 درصد شكایات اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی به تاكسی های اینترنتی مربوط است.

1399/11/04
|
08:56
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمدباقر مجتبایی در گفتگو با برنامه سعادت آباد با اشاره به فعالیت گسترده تاكسی های اینترنتی به ویژه در دوره شیوع بیماری كرونا درباره معضلات و مشكلات مشتریان در راستای استفاده از خدمات این تاكسی ها گفت: فعالیت تاكسی های اینترنتی تحت نظر اتاق اصناف ایران و اتحادیه كسب و كارهای اینترنتی است.

وی افزود: 40 شركت تاكسی اینترنتی تحت نظر دو مجموعه مذكور فعالیت می كنند كه 90 درصد آن را دو شركت تپسی و اسنپ پوشش می دهند كه حدود بیش از 1 میلیون سفر را در شبانه روز انجام می دهند.این شركت ها سیستم رضایتمندی مشتری دارند. بیشتر از 90 درصد مشتریان به خدمات این شركت ها نمره بین 7 تا 10 داده اند. اگر این نمره زیر 7 باشد نارضایتی مشتری تلقی می شود.

دبیركل اتاق اصناف ایران درباره نظارتبر تاكسی های اینترنتی خاطرنشان كرد: كنترل اولیه بر روی خدمات این تاكسی ها توسط مشتری صورت می گیرد و سپس بازرسان اتحادیه بر شكایت مشتریان نظارت دارند. در شكایت های ارسالی به اتحادیه از مجموعه كسب و كارهای اینترنتی كمتر از 2 درصد مربوط به تاكسی های اینترنتی است.

وی خاطرنشان كرد: شاكیان دو دسته هستند برخی از طریق نظرسنجی رضایتمندی مشتریان و تماس تلفنی با شركت به خدمات ارائه شده اعتراض می كنند و و برخی به اتحادیه شكایت می كنند آنچه كه مربوط به شركت است این است كه رضایتمندی مردم كمتر از 95 درصد نیست. وجه غالب مردم به آداب گفتگوی راننده، وضعیت خودرو، كرایه و سرویس مسافری دقت می كنند اما دقت آنها بیشتر به كرایه این خدمات است و دلیل استفاده بیشتر مردم از این خدمات كرایه به صرفه آنها است.

مجتبایی در ادامه این گفتگو درباره نرخ تاكسی های اینترنتی گفت: تورم و شیوع كرونا بر حساسیت مردم به كرایه ها افزوده است و این قابل درك است. عمده رانندگان اینترنتی پاره وقت كار می كنند و باید هزینه ای كه می گذارند به صرفه باشد. وقتی مسافری درخواست خدمات می دهد تعداد زیادی راننده حضور دارند كه می توانند خدمات دهند ولی در برخی شرایط با توجه به ترافیك شدید رانندگان از ارائه سرویس خودداری می كنند و این امر حتی در مورد تاكسی های شهری هم مصداق دارد.

وی تصریح كرد: در قانون عرف و اجحاف وجود دارد. مشتری آزادی اختیار دارد تا از تاكسی اینترنتی یا از تاكسی های شهری استفاده كند. گزینه عجله دارم در تاكسی های اینترنتی اجحافی در حق مشتری ایجاد نمی كند مشتری می تواند با توجه به مبلغ بالاتر سرویس این خدمات را بپذیرد یا نپذیرد. اگر تاكسی مبلغی را بپذیرد و سپس در ترافیك از مشتری بخواهد مبلغ بیشتری را پرداخت كند آن وقت است كه اجحاف در حق مشتری صورت گرفته است و اتحادیه حتما به آن رسیدگی خواهد كرد. مردم می توانند برای طرح شكایات خود از تاكسی های اینترنتی با شماره 124 تماس بگیرند.

دسترسی سریع
سعادت آباد