رئیس مركز فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی در اینباره گفت: با آغاز شیوع كرونا تامین اجتماعی تلاش كرد در قالب طرح 3070به ضرورت ارائه خدمات بدون مراجعه به شعب پاسخ دهد كه به برنامهریزی برای رسیدن به هدف تامین اجتماعی بدون شعبه منجر شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، سیدعبدالله حسینیان رئیس مركز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در روز بیمه درباره معرفی خدمات الكترونیك سازمان تامین اجتماعی و حذف دفترچههای درمانی به برنامه سعادت آباد رادیو تهران گفت: ارائه خدمات در سازمان تامین اجتماعی به صورت شعبه محور طراحی شد و همین امر موجب شد تا یكپارچگی اطلاعات به صورت منسجم انجام نشود. با پیشرفت تكنولوژی دریافت خدمات در حوزه مطالبات بیمهشدگان، مستمری بگیران و كارفرمایان به صورت فراشعبه ای شد. یكی از طرحهای سازمان تامین اجتماعی، الكترونیكی شدن نسخهنویسی است كه در زیرمجموعه خدمات الكترونیك سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته است.
وی خاطرنشان كرد: در همین راستا و همزمان با شیوع ویروس كرونا سازمان تامین اجتماعی تلاش كرد در قالب طرح 3070(تبدیل 30 خدمت حضوری به 30 خدمت غیر حضوری در سازمان تامین اجتماعی) به ضرورت ارائه خدمات بدون مراجعه به شعب پاسخ دهد كه به برنامهریزی برای رسیدن به هدف تامین اجتماعی بدون شعبه منجر شد. یكی از عواملی كه موجب ازدحام در شعبههای مختلف تامین اجتماعی میشد تعویض دفترچههای كاغذی بود. یكی دیگر از سرویسهای این طرح دریافت هدیه ازدواج است كه برای دریافت آن هیچ اقدامی از طرف بیمه شده و كارشناس سازمان لازم نیست بلكه فرآیند به گونه ای طراحی شده كه سازمان تامین اجتماعی به محض دریافت اطلاعات از طرف سازمان ثبت احوال و داشتن شرایط لازم برای بیمه شده ، مبلغ هدیه را به همراه پیامك تبریك به حساب بیمه شده واریز میكند.
رئیس مركز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در خصوص اقدامات آتی سازمان بیمه تامین اجتماعی هم گفت: رفع نواقص جزئی موجود و افزایش دسترس پذیری و پایداری سرویسها و همچنین تقویت مركز ارتباطات مردمی سازمان با عنوان 1420 از اقدامات آتی سازمان است . همكاران تامین اجتماعی به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشكلات بیمه شدگان در حوزههای مختلف هستند. افزایش سرویسهای خدمات الكترونیك و حذف موازی كاریهای بین دستگاهی از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی است كه به عنوان مثال میتوان به استقرار پنجره بیمه و مالیات در جهت اخذ اطلاعات از كارفرمایان اشاره كرد.
حسینیان خاطرنشان كرد: خلق حداكثر ارزش برای مشتری در اولین زمان و در اتاق شیشه ای را از اولویتهای سازمان تامین اجتماعی است. ارتباط با مراجع اطلاعاتی و همكاری بیمهشدگان و كارفرمایان و مستمری بگیران در طی این مسیر به تامین اجتماعی كمك شایانی خواهد كرد.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكههای اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقهمندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است