صحنه شنبه تا سه شنبه از ساعت 21:00 به مدت 55 دقیقه

فراستی: بی‌همه چیز بلد است قصه بگوید/ مامان دومین فیلم قابل احترام جشنواره است+فایل صوتی

مسعود فراستی در گفتگو با برنامه صحنه گفت: فیلم "بی‌همه چیز" بهترین فیلم سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

1399/11/22
|
11:47
|

مسعود فراستی مهمان تلفنی برنامه صحنه 21 بهمن ماه در گفتگو با آرمان غفاریان درباره فیلم هاتف علیمردانی گفت: فیلم هاتف علیمردانی از بدترین های جشنواره بود. فیلم بی مسئله و مسخره ای بود و به خودش هم تقریباً گفتم و درباره فیلم شیشلیك هم باید گفت: این فیلم توهین آشكاری به انسان های زحمتكش و ایرانیان است .این فیلم توهین به خانواده است. آمار حاكی از عدم استقبال مردم از شیشلیك دارد.

فراستی گفت: فیلم‌سینمایی "بی همه چیز"، بهترین فیلم جشنواره بود. با اینكه من از فیلم‌های قبلی محسن قرایی خوشم نمی آمد اما از این فیلم خوشم آمد و نقد مفصلی هم بر آن داشتم. فكر می كنم كه اولین نفر بودم كه گفتم این فیلم خوب است. طبق معمول من اولین نفر هستم كه می گویم یك فیلم خوب است و اولین نفر هستم كه می گویم یك فیلم بد است.

وی درباره داوری جشنواره اظهار كرد: مسئله داوران برایم ارزشی ندارد و اصلاً نمی دانم چه از نظر شان دور مانده و نمانده و اصلا برایم جالب نیست.

فراستی درباره بهترین بازیگران جشنواره از نظر خود عنوان كرد: پرویز پرستویی، هادی حجازی فر و هدیه تهرانی برای فیلم سینمایی بی همه چیز و رویا افشار برای فیلم سینمایی مامان بهترین‌ها بودند.

این منتقد سینما، درباره فیلم سینمایی "یدو" گفت: یدو حیف شد. من از فیلم قبلی آقای جعفری خوشم می‌آمد و سنگ تمام برایش گذاشتم اما یدو فیلم خوبی نیست. اشكال اصلی در فیلمنامه است. فیلمنامه آن خیلی ضعیف و لاغر است كه جعفری مجبور شده است با تكنیك آن را جبران كند و یك دوربین غیر دیسیپلینه و بد و فیلمی كه نه دفاع از دفاع ماست و نه فیلم جدی است.

وی درباره بازی الناز شاكردوست در فیلم های تی تی و ابلق گفت: "تی تی" فیلم بدی است و بازی آن هم خوب نیست. فیلم "ابلق" هم خیلی بد است و بازی خیلی قلابی دارد.

فراستی فیلم "مامان" را به دلیل حضور رویا افشار دومین فیلم قابل احترام سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دانست.

فراستی درباره شاخصه‌های فیلم سینمایی "بی همه چیز" به عنوان یك اثر خوب سینمایی گفت: فیلم بلد است قصه بگوید كه این برای من از همه مهمتر است. بلد است با سینما قصه بگوید. روایتش خوب است با اینكه اقتباس است ولی ایرانی شده است كه خیلی مهم است. دوربینش مزاحم نیست و گاهی دوربینش خیلی خوب است. در بدترین حالت این است كه دوربین مزاحم نیست. در كارهای دیگر مانند "یدو" دوربین مزاحم است. در فیلم "ابلق"، دوربین نه تنها مزاحم است، بلكه سرسام ایجاد می كند. بعضی‌ها فكر می‌كنند كه ما می‌رویم سینما، دوربین ببینیم اما می رویم سینما كه قصه ببینیم. فیلم" بی همه چیز" در بازی‌گیری از كاراكتر‌ها، كاملا موفق است و توانسته این فیلم را به فیلمی خوب با كمی نقص تبدیل كند كه در برنامه هفت گفتم.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

دسترسی سریع
صحنه