مدیرعامل شركت ملی پُست گفت: كسانی كه برای پُست مرسوله خود، مبلغی بیش از میزان مصوب پرداخت كردهاند، 24 ساعت پس از ثبت اعتراض خود مابه التفاوت آن را دریافت خواهند كرد.
تعرفههای پُستی طی 3 سال گذشته افزایشی نداشته است
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمود لیالی معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شركت ملی پُست در گفت و گو با بازار تهران رادیو تهران درخصوص افزایش تعرفههای پُست گفت: تعرفههای پُستی طی 3 سال گذشته متناسب با تورم افزایش پیدا نكرده بود به همین دلیل امسال تعرفههای پُستی معادل تورم نیمی از سال افزایش پیدا كرد تا فشار زیادی به مردم وارد نشود. زیرساختهای لازم را بهسازی میكنیم تا بتوانیم خدمات بهتری به مردم ارائه بدهیم.
افزایش 20 درصدی تعرفههای پُستی رقم قابل توجهی نیست
وی افزود: خدمات پستی با نرخ پایه كه شامل سرویسهای عادی و سفارشی است حداكثر 20 درصد افزایش قیمت داشته است كه افزایش قابل توجهی نیست.
افزایش تعرفههای پُستی دیماه 1400 تصویب شده بود
معاون وزیر ارتباطات تصریح كرد: برای ارائه خدمات پُستی بهتر مجبوریم به سمت واقعی شدن و اصلاح قیمتها حركت كنیم. باتوجه به گرانیهای اخیر تلاش میكنیم فشاری به مردم وارد نشود. مردم اینگونه برداشت نكنند كه افزایش تعرفهها برنامهریزی شده و به گرانیهای اخیر مربوط است، بلكه این موضوع از دیماه سال 1400 مصوب شده بود ولی با تاخیر اجرایی شد.
افزایش 2 تا 3 برابری تعرفه پستی را تكذیب میكنم
مدیرعامل شركت ملی پُست در پاسخ به این پرسش كه آیا افزایش 110 درصدی تعرفه پُست مطبوعات را تكذیب میكنید؟ تصریح كرد: این خبر و افزایش 2 تا 3 برابری تعرفهها را تكذیب میكنم. قرار بر این شد كه برای خدمات پایه پُستی، عادی و سفارشی، تعرفه برای مردم عادی 20 درصد افزایش پیدا كند، این رقم برای حقوقیها و دولتیها افزایش 50درصدی خواهد داشت، همچنین برای خدمات غیر پایه ُپستی مانند پست ویژه و پیشتاز، تعرفه مطابق حداكثر سقف تورم كه حدود 40 درصد است افزایش مییابد.
تعرفههای پُستی برای كسب و كارهای اینترنتی هم افزایش پیدا میكند
لیالی در پاسخ به این پرسش كه آیا برای كسب و كارهای اینترنتی تسهیلاتی درنظر گرفته نمیشود؟ اظهار داشت: خیر. متناسب با افزایش قیمت كالا تعرفههای پستی برای كسب و كارهای اینترنتی نیز افزایش پیدا میكند.
افزایش تعرفههای پُستی كمك شایانی به شركتهای بخش خصوصی میكند
این مقام مسئول اظهار داشت: مردم فكر نكنند درآمدهای ناشی از افزایش تعرفههای پُستی به حساب شركت ملی پست واریز میشود؛ شركت ملی پست بخش از وظایف خود را به بخش خصوصی واگذار كرده است و افزایش تعرفهها كمك شایانی به این شركتهای بخش خصوصی میكند.
مابهالتفاوت تعرفه پستی طی 24 ساعت به معترضان پرداخت میشود
مدیرعامل شركت ملی پُست در پاسخ به این پرسش كه دلیل ضرب الاجل 24 ساعته وزیر ارتباطات برای بازگشت مابهالتفاوت تعرفه پُستی چیست؟ گفت: اظهارات ایشان به این معنا است كه اگر هزینه پُست خارج از ضابطه 20 و 40 درصدی دریافت شده باشد باید این مبالغ به افراد بازگردانده شود. این فرصت را در اختیار كسانی كه به شیوه محاسبه هزینه پست اعتراض دارند قرار دادیم تا به شیوه محاسبه اعتراض كنند و اگر ثابت شود كه شركت ملی پست خارج از ضابطه هزینه دریافت كرده است این مبلغ طی 24 ساعت به حساب معترضان واریز خواهد شد. شاید اعتراض افراد به حق باشد.
لیالی در پایان تصریح كرد: معترضان میتوانند وارد سایت شركت ملی پُست ایران شوند و در قسمت رسیدگی به شكایات اعتراض خود را ثبت كنند، همچنین میتوانند با شماره 193 شركت ملی پُست نیز تماس گرفته و شكایت خود را ثبت كنند.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وبسایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكههای اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقهمندان میتوانند برنامههای رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهرهبرداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاعرسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.