مدیركل تعزیرات حكومتی استان تهران با تاكید بر جبران خسارت شاكیان خصوصی گرانفروشی، احتكار و امثال این تخلفات گفت: علاوه بر جزای نقدی كه برای فرد خاطی در نظر گرفته می شود خسارت وارده به شاكیان خصوصی هم جبران خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، نهم اسفندماه در تقویم كشور ما روز حمایت از مصرف كنندگان است. هموطنان از راه های مختلف برای شكایت از گرانفروشی و كم فروشی می توانند از راه های مختلف همچون شماره 135، پایگاه اطلاع رسانی و شماره پیامك 30005691 با سازمان تعزیرات حكومتی تماس بگیرند. مدیركل تعزیرات حكومتی استان تهران در گفتگو با برنامه بازار تهران عملكرد سازمان تعزیرات حكومتی را در دریافت گزارش مردمی تشریح كرد.
محمدعلی اسفنانی با اشاره به اینكه سامانه دریافت شكایات سازمان تعزیرات بخشی از مجموعه است گفت: معمولا طبق قانون مطابق ماده 18 آیین نامه اجرایی تعزیرات، گزارش مردمی به وزارت صمت ارسال می شود و در قالب پرونده تخلف برای تعزیرات ارسال می شود كه بلافاصله پس از ارسال بر روی آن اقدام خواهد شد. به تخلفاتی كه از سامانه 135 و به صورت مكتوب به تعزیرات اعلام می شود هم سریعا رسیدگی می شود.
وی افزود: دو نوع پرونده رسیدگی برای گرانفروشی، احتكار و امثال آن وجود دارد. منشا نوع اول طبیعتا گزارش مردمی است و اصناف متخلف طبق قانون جریمه می شوند چون شاكی خصوصی ندارند. ولی در پرونده هایی كه شاكی خصوصی دارند شعبه مكلف است فرد خاطی را به پرداخت جزای نقدی محكوم كند و ضمنا خسارت وارده به شاكی را هم جبران نماید. قطعا خسارت وارده به شاكیان خصوصی به آنها پرداخت می شود.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.