معاون بازرسی رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان گفت: این سازمان در ماه بیش از 330 هزار بازرسی انجام داده و به بیش از 20 پرونده شكایت رسیدگی می كند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، 9 اسفند در تقویم كشورما روز ملی حمایت از حقوق مصرف كنندگان است در همین راستا برنامه بازار تهران در این روز با سیدجواد احمدی خضر بیگی معاون بازرسی رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان گفتگو كرد.
وی با اشاره به اینكه با حمایت مناسب از مصرف كننده و تولید كننده از هر دو گروه مذكور حمایت می شود گفت: سازمان ما سازمانی دولتی است و یك جنبه از كار ما نظارت است.
احمدی نقش رسانه در اطلاع رسانی به شهروندان را بسیار مهم دانست و در واكنش به اظهارات مجری برنامه مبنی بر عریض و طویل بودن سازمان حمایت گفت: سازمان ما خیلی عریض و طویل نیست. برای 4 میلیون واحد اقتصادی در كشور 2 هزار و 400 بازرس داریم و بودجه سازمان ما در سال 99حدود 30 میلیارد تومان در سال است. اما مردم حق دارند و شرایط اقتصادی ما پذیرفته شده نیست و قشر بزرگی از مردم ما برای تامین نیازهای اولیه با مشكل مواجهند ولی آیا سازمان حمایت می تواند جلوی گرانی را بگیرد كه منشأ آن در جای دیگری است؟.
وی درباره اینكه چطور می شود سازمانی بتواند در عین حمایت از تولیدكننده از مصرف كننده هم حمایت كند اظهار داشت: حمایت از تولیدكننده به این معنی است كه یك واحد تولیدی بتواند سرپا بماند، جنس و كالای با كیفیت تولید كرده و در اختیار مردم قرار دهد. اما حمایت از مصرف كننده این نیست كه جلوی افزایش قیمت منطقی گرفته شود بلكه باید جلوی سودجویی گرفته شود. در جاهایی مولفه های قیمت افزایش منطقی داشته و مردم گرانی را تجربه كرده اند. برخی كالاها مثل مرغ از سال گذشته افزایش قیمت داشته و امسال با قیمت 20 هزار و 400 تومان باید به دست مصرف كننده برسد اگر فروشنده مرغ را بیش از این قیمت بفروشد با وی برخورد قانونی خواهد شد.
معاون بازرسی رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان با اعلام این خبر كه پرونده تخلف توسط سازمان حمایت تشكیل و تحویل سازمان تعزیرات می شود گفت: در ماه بیش از 330 هزار مورد بازرسی انجام می شود و به بیش از 20 هزار شكایت در ماه رسیدگی و پاسخ داده می شود.
احمدی در ادامه این گفتگو با اشاره به سیاست های كلان كشور و نقش سازمان حمایت در این بین و ایده پردازی های برنامه هایی مثل "بازار تهران" گفت: سازمان حمایت وظایف مشخصی در قانون دارد و نمی تواند سیاستگذاری كلان در زمینه رسیدگی به مناطق محروم داشته باشد. اگر دستگاه حمایت از مصرف كننده وجود نداشته باشد بیش از 20 هزار نفر در ماه ناراضی هستند از اینكه هیچ نهادی نیست به اعتراضات آنها رسیدگی كند اگرچه همكاران ما در بخش هایی به صورت پیشگیرانه عمل می كنند اما سیاست های كلان نیاز به تصویب قانون دارد.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.