فرحزاد پنجشنبه و جمعه از ساعت 17:00 به مدت 2 ساعت

رادیو تهران

فرحزاد

تعرفه‌های مخابرات تابع مصوبات سازمان تنظیم مقررات است+فایل صوتی


مدیركل ارتباطات و امور بین الملل شركت مخابرات ایران گفت: جابجایی و تغییر نام حقیقی و حقوقی خطوط ثابت مبلغ مشخصی دارد و دریافت مبالغ خارج از تعرفه، تخلف محسوب می‌شود.

1401/07/25
|
09:24
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمدرضا بیدخام مدیركل ارتباطات و امور بین الملل شركت مخابرات ایران در گفت و گو با برنامه فرحزاد 21 مهر درباره تعرفه تلفن ثابت و دریافت آن توسط مخابرات از مشتركین گفت: تعرفه تلفن ثابت علی‌رغم افزایش تورّم سرسام آور طی 12 سال گذشته تغییری پیدا نكرده است. ما پیشنهاداتمان را برای تغییر تعرفه به سازمان تنظیم مقررات ارائه داریم و آنها پس از بررسی‌های لازم این پیشنهادات را به ستاد تنظیم بازار فرستاند. ضمن اینكه شورای رقابت هم پیشنهاداتی داشت كه در مجموع به ستاد تنظیم بازار رفت و در نهایت با افزایش تعرفه موافقت كردند.

مدیركل ارتباطات و امور بین‌الملل شركت مخابرات خاطرنشان كرد: برای استان ها و شهرهای مختلف مكالمه رایگان در نظر گرفته شده فقط هزینه نگهداری خطوط تلفن از مشتریان دریافت می‌شود. طبق این مصوبه 4 هزار و 444 دقیقه مكالمه رایگان برای شهروندان تهرانی با حداقل پرداخت 20 هزار تومانی ماهانه برای نگهداری از خطوط تلفن از ابتدای شهریور در نظر گرفته شده است.

وی متذكر شد: هزینه ماهانه نگهداری خط ثابت تلفن در كشور حدود 27 تا 30 هزار تومان است

بیدخام با بیان اینكه،جابجایی و تغییر نام حقیقی و حقوقی خطوط ثابت مبلغ مشخصی دارد و دریافت مبالغ خارج از تعرفه، تخلف محسوب می‌شود گفت: تمام تعرفه‌های مخابرات از طریق ابلاغ مصوبات سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود. ما برای تغییر نام و تغییر مكان شماره‌های رُند تابع این سازمان هستیم. فقط در خصوص تغییر نام، مواردی در پروانه شركت مخابرات وجود دارد كه نیازمند كار كارشناسی و حقوقی است كه از سمت معاونت حقوقی شركت در حال انجام است و به موقع اطلاع‎رسانی خواهد شد.

وی با تایید اینكه سقف هزینه تغییر نام و تغییر مكان خطوط تلفن ثابت حقیقی به ترتیب 38 هزار و 300 تومان و 149 هزار و 300 تومان است.سقف هزینه تغییر نام و تغییر مكان خطوط تلفن ثابت حقوقی به ترتیب 73 هزار و 600 تومان و 162 هزار و 500 تومان استتاكید كرد: دریافت مبالغ بیشتر تخلّف است.

بیدخام در پاسخ به اینكه با توجه به اختلالات اینترنتی آیا هزینه بسته‌های اینترنتی یا مكالمه به مشتریان بازپس داده خواهد شد؟ گفت: در حوزه تلفن ثابت مشكل نداریم اما در حوزه تلفن‌های همراه این مبلغ و زمان به بسته‌های مشتركان برگشت داده می‌شود.

وی درخصوص دلایل تخلیه تلفن‌های ثابت در صورت عدم استفاده از این خطوط اظهار داشت: طبق مقررات چه تلفن ثابت استفاده شود یا نشود، آبونمانی برای مشتری در نظر گرفته می‌شود. طی فرآیندی 13 ماهه از طریق پیامك و گاهاً كتبی به مشتریان اعلام می‌شود تا صورتحساب خود را پرداخت كنند. بر اساس فرآیندی كه به ما ابلاغ شده ما پس از 13 ماه باید این خطوط را به دیگری واگذار كنیم. در صورتیكه این تلفن هنوز موجود باشد با درخواست مشترك دوباره به وی واگذار می‌شود در غیر اینصورت شماره جدیدی در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

دسترسی سریع
فرحزاد