معاون اجرایی پلیس راهور فراجا با اعلام این خبر كه 10 قسمت جدید انیمیشن آموزشی «سیا ساكتی» ساخته شده گفت: متاسفانه پلیس راهور پولی ندارد تا برای پخش این برنامه به صدا و سیما پرداخت كند. صدا و سیما هم مشكل اعتباری دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، سردار حسین رمضانی معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در گفتگو با برنامه «پل مدیریت» رادیو تهران با اشاره به سختی كار همكاران پلیس راهور گفت: همكاران پلیس راهور ، روزانه با آلودگیهای ناشی از صدای بوق، موتور و سوخت و.. روبرو هستند. برخی همكارانی داریم در جادهها حضور دارند و بعضاً دچار مشكل كلیوی و حتی در گردنههای برفگیر دچار یخ زدگی قرنیه چشم میشوند.
تهران حداكثر برای 4 میلیون وسیله نقلیه ظرفیت دارد
او با بیان اینكه اگر پلیس غفلت كند ترافیك تهران قفل میشود گفت: تهران حداكثر برای 4 میلیون وسیله نقلیه ظرفیت دارد و این در حالی است كه بیش از 9 میلیون وسیله نقلیه در تهران به صورت روزانه تردد دارند. در سال 1 میلیون و 700 هزار وسیله نقلیه پلاك میشوند.
برای ترافیك تهران باید راهكارهای علمی داشت
معاون اجرایی پلیس راهور فراجا با تاكید كرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای ترافیك تهران باید راهكارهای علمی داشت. یكی از این راهكارها انتقال مراكز بزرگ مثل بازار تهران، پایانههای اتوبوسرانی به خارج از تهران است. مجتمعهای بزرگ باید پاركینگ داشته باشند.
بیش از 80 درصد حمل و نقل عمومی تهران فرسوده است
سردار رمضانی با بیان اینكه بیشترین مشكل سازمانها كمبود منابع مالی است گفت: بیش از 80 درصد حمل و نقل عمومی تهران فرسوده است. با قانون غلط سال گذشته وزارت صمت فاتحه اسقاط خودرو خوانده شد! ما پیشنهاد دادیم در ازاء اسقاط 2 خودروی فرسوده یك خودرو پلاك شود كه مورد قبول واقع نشد.
برای حل آلودگی و ترافیك تهران همه دستگاهها پای كار باشند
او گفت: در فصول پاییز و زمستان شاهد آلودگی شدید در تهران هستیم. خودروهایی داریم بیش از 15 بار سابقه تصادف دارند؛ نقص فنی دارند اما معاینه فنی دارند و دودزا هستند! باید برای حل آلودگی و ترافیك تهران همه دستگاهها پای كار باشند و پلیس همیشه آخرین دستگاه است.
به وقت بارندگی ایمنی معابر كمتر میشود
معاون اجرایی پلیس راهور فراجا در پاسخ به اینكه چرا ترافیك در تهران به هنگام بارندگی بسیار شدید میشود؟ گفت: به وقت بارندگی ایمنی معابر كمتر شده و رانندهها سرعتهای خود را در سطوح لغزنده كاهش داده و به طور مداوم ترمز میگیرند به همین جهت ترافیك پس میزند.
در ایران؛ تصادفات ، سومین عامل مرگ و میر محسوب میشوند
وی در ادامه با بیان اینكه تصادفات، هشتمین عامل مرگ و میر در دنیا است اما در ایران تصادفات، سومین عامل مرگ و میر است گفت: سالی 20 هزار نفر در اثر تصادف در كشور ما فوت میكنند. سالی 400 هزار نفر مجروح، مصدوم و معلول ناشی از تصادف داریم. 62 درصد كشتههای ناشی از تصادف بین 20 تا 62 ساله هستند. خسارت تصادف سالانه معادل 17 درصد بودجه كل كشور است.
در اثر سیاستهای غلط حمل و نقل در كشور، بسیاری از جادهها به شدت آسیب دیدهاند
او تصریح كرد: خودروهای تولید داخل ما ایمنی كافی ندارند . بدنه خودروها و باك بنزین استحكام كافی ندارند.در اثر سیاستهای غلط حمل و نقل در كشور، بسیاری از جادهها به شدت آسیب دیدهاند و برای تردد خودروهای شخصی مرگبار هستند.بسیاری از جادههای كشور پیر شدهاند و استانداردهای كافی را ندارند در این بین كه نه جادهها ایمنی دارند و نه خودروها باید به عامل انسانی توجه بیشتری داشته باشیم.
روكش آزادراه تهران-شمال به گونه ای است كه سرعت بیش از 80 خطرآفرین است
وی در پاسخ به اینكه چرا حداكثر سرعت در آزادراه تهران- شمال 80 است؟ گفت: این به خاطر تامین ایمنی است. روكش این آزادراه به گونه ای است كه سرعت بیش از 80 خطرآفرین است. بتن پلهای بلند هم باید برداشته شوند و آسفالت جایگزین شود كه برداشتن آنها بسیار هزینه دارد. اما در صورت تكمیل این آزادراه بخش زیادی از ترافیك جادههای شمالی كشور حل خواهد شد.
باید با برخی جادههای كشور مثل جاده چالوس خداحافظی كرد
سردار رمضانی با تاكید بر اینكه باید با برخی جادهها خداحافظی كرد گفت: برای هر تعطیلی كه داریم 200 نیروی اضافه برای هدایت ترافیك جادههای هزار و فیروزكوه؛ كرج-چالوس و آزادراه تهران- شمال اعزام میشوند تا مردم در ترافیكهای 12 ساعته نمانند. ما باید با برخی جادهها مثل جاده چالوس خداحافظی كنیم. برخی از این جادهها خیلی قدیمی هستند و بیش از 40 سال عمردارند.
90 درصد رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت میكنند
وی در خصوص بازدارندگی جرایم گفت: ماده 21 رسیدگی به تخلفات رانندگی پلیس را مكلف كرده تا هر سه سال یكبار بر اساس تورم ، تعدیل جرایم را پیشنهاد بدهد.90 درصد رانندگان ما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت میكنند اما 2 تا 3 هزار راننده متخلف باعث مرگ 20 هزار نفر در سال میشوند.
باید روی مهارت رانندهها و فرهنگ ترافیك كار شود
سردار رمضانی تاكید كرد: اگرچه بیشترین تصادفات در اثر سرعت زیاد و استفاده از تلفن همراه رخ میدهد اما جریمه تخلفات راهنمایی و رانندگی به تنهایی كافی نیست. زیرساختهای خودرویی و جادهای باید درست شوند و بیش از همه باید روی مهارت رانندهها و فرهنگ ترافیك كار كنیم همانطور كه روی كمربند ایمنی خودرو كار كردیم و جواب هم داد.
حمایت صدا و سیما از پلیس در دهه 80 موجب كاهش كشتههای ناشی از تصادف شد
وی در پاسخ به اینكه چرا عملكرد پلیس راهور در خصوص افزایش فرهنگ ترافیكی كمرنگ است؟ در انتقاد به عمكرد رسانه ملی در این حوزه گفت:.در دهه 80 ، تعداد كشته ها از 28 هزار با 13 میلیون وسیله نقلیه به 16 هزار رسید با حمایت و همكاری شدید صدا و سیما در حوزه فرهنگسازی بود.
پلیس راهور 10 قسمت جدید از انیمیشن «سیاساكتی» را تولید كرده است
وی در خصوص تولید پخش قسمتهای جدید «سیاساكتی» در صدا و سیما گفت: پلیس راهور تا كنون 10 قسمت از این برنامه را تولید كرده اما پولی ندارد تا برای پخش این برنامه به صدا و سیما پرداخت كند. صدا و سیما باید مثل زمان كرونا و دهه 80 در كنار پلیس باشد.
پلیس راهور برای پخش برنامههای خود در صدا و سیما باید حامی مالی بیاورد!
وی با اشاره به پخش برنامه «شب خوش» از رسانه ملی گفت: در این برنامه توصیههایی در راستای رانندگی بهتر انجام میشود اما ما مجبور شدیم چند حامی مالی داشته باشیم تا این برنامه از رسانه ملی پخش شود.اگرچه از طرفی صدا و سیما هم حق دارد چون مشكل اعتباری دارد و باید بسیاری از هزینه های خود را از همین طریق تأمین كند.
13 میلیون موتورسیكلت در كشور تردد دارند كه بیش از 11 میلیون آنها فرسوده هستند
معاون اجرایی پلیس راهور گفت: 13 میلیون موتورسیكلت در كشور تردد دارند و بیش از 11 میلیون این موتورها فرسوده هستند و باید از چرخه ترافیك حذف شوند اما این اتفاق نمی افتد چون وزارت صمت هیچ برنامه ای برای حذف آنها ندارد یا اگر دارد بودجه این كار را ندارد.
7 میلیون از 13 میلیون راننده موتورسیكلت كشور گواهینامه رانندگی و بیمه ندارند
او گفـت: 7 میلیون نفر از 13 میلیون راننده موتورسیكلت كشور گواهینامه رانندگی و طبیعتا بیمه هم ندارند.اگرچه بسیاری از آنها در موتورسواری بسیار ماهر هستند.
جمع كردن موتورسیكلتهای مشكلدار توسط پلیس یك هفته زمان میخواهد. اما...
سردار رمضانی با اعلام این خبر كه طرح گواهینامه آسان موتورسیكلت با یك سری اصلاحات در حال انجام است تا موتورسواران گواهینامه بگیرند و قانونمندتر شوند گفت: جمع كردن این موتورها برای پلیس كاری ندارد و كمتر از یك هفته زمان نیاز دارد اما بخش زیادی از این موتورسواران مسئول تامین هزینه خانوادههای خود هستند و دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. ما باید حال مردم را هم درك كنیم.
موتورسوارانی كه پلاك موتور خود را میپوشانند با برخورد جدی پلیس مواجه میشوند
او خبر داد: در حال حاضر طرحهای مختلفی برای موتور سواران در حال اجرا است. موتورسوارانی كه روی پلاك ماسك میزنند و كاری میكنند دیده نشود مورد برخورد جدی پلیس قرار گرفته و حتی برای آنها كلاسهای آموزشی گذاشته میشود. از صدا و سیما هم درخواست داریم تا به ما كمك كنند به جای رفتارهای سلبی و ناراحتكننده بتوانیم با فرهنگسازی و بهبود زیرساختهای ترددی، شرایط را بهتر كنیم.