پل مدیریت چهارشنبه از ساعت 12:30 به مدت 45 دقیقه

رادیو تهران

پل مديريت

تا 3 سال آینده محصولات سازمان میادین شهرداری، شناسنامه دار می‌شوند+فایل صوتی

مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران با تاكید بر اینكه اولویت ما تامین محصول سالم است گفت: ظرف 3 سال آینده كلیه محصولات مزرعه ای و غیرمزرعه‌ای سازمان میادین تره بار شهرداری تهران با شناسنامه كامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

1401/01/20
|
10:45
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران در گفتگو با برنامه پل مدیریت رادیو تهران درباره خدمات ویژه سازمان میادین تره بار در ماه مبارك رمضان گفت: این سازمان محیط مناسبی را برای تامین مایحتاج ضروری مردم فراهم كرده و روز به روز هم بر تنوع محصولات آن افزوده می‌شود.

مایحتاج مورد نیاز مردم در ماه رمضان به وفور در میادین تره بار و بازارها وجود دارد
وی افزود: در ماه رمضان تقریبا موارد مورد نیاز مردم در حوزه كالاهای اساسی مثل مواد پروتئینی، برنج ، شكر و خرما و سایر نیازمندی ها به اندازه وفور در تمامی میادین و بازارها تهیه و تامین شده است. میادین تره بار شهرداری، شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 13 و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 19:30 و روزهای جمعه از ساعت 8 تا 13 در خدمت مردم هستند. اگر بتوان خدمت رسانی در را میادین را بدون تعطیلی ساعتی انجام دهیم حتما در ماه رمضان اینكار را انجام خواهیم داد.

تا 3 سال آینده محصولات سازمان میادین شهرداری، شناسنامه دار می‌شوند
مدیرعامل سازمان میادین تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به طرح ویژه در مدیریت جدید گفت: این برنامه‌ها در راستای تحول تامین كالاهای اساسی در مدیریت جدید صورت می‌گیرد كه ماه رمضان را هم شامل می‌شود. طرح زنجیره تامین كالاهای اساسی از مزرعه تا میادین اشاره كرد. این طرح هوشمند آغاز شده است و امیدواریم در 6 ماه اول سال، اولین فروش مجازی را داشته باشیم. اخذ نشان تجاری(برندسازی)محصولات از دیگر برنامه‌های سازمان میادین تره بار شهرداری تهران است. ارائه محصول سالم از دیگر اهداف ما است و ظرف 3 سال آینده كلیه محصولات مزرعه ای و غیرمزرعه ای با شناسنامه كامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

گوشت قرمز سازمان میادین تره بار شهرداری عمدتا وارداتی است
وی تاكید كرد: با توجه به ایام ماه مبارك رمضان، نظارت‌ها علیرغم اطمینان به مدیران و همكاران؛ دقیقتر شده است. در حال حاضر تمامی محصولات پروتئینی با رعایت تمامی موارد بهداشتی به مردم عرضه می‌شود كه در این بین می‌توان به گوشت گرم گوسفندی اشاره كرد. گوشت قرمز عمدتا وارداتی است و گاهی با تاخیر به دست مردم می‌رسد كه تلاش می‌كنیم به صورت منظم در اختیار مردم قرار گیرد.
فصاحت در ادامه گفتگوی رادیویی خود با پل مدیریت گفت:سامانه 1888 همچنان آماده پذیرش انتقادات و شكایات و پیشنهادات مردم است. ضمن اینكه نظارت‌های محسوس و نامحسوس هم در این بین انجام می‌شود.

كیفیت محصولات سازمان میادین با حذف واسطه‌های غیر ضرور افزایش می‌یابد
وی در خصوص كیفیت محصولات میادین تره بار اظهار داشت: روند افزایش كیفیت محصولات سازمان میادین تره بار آغاز شده است كه ریشه آن، تامین كالا از مبدا است. اشكالاتی در اساسنامه وجود داشت كه در تعطیلات نوروز اصلاح و به شورای شهر فرستاده شده و تایید شد. این طرح به تایید شهردار هم رسیده است. و ان شاء الله به زودی توسط شورای شهر تایید می‌شود. در این طرح واسطه‌های غیرضروری كه حضور آنها بواسطه ساختارهای ناكارآمد در حوزه بازرگانی و كشاورزی اجتناب‌ناپذیر است؛ باید حذف شوند. این طرح استانداردهایی را برای كشاورزان تعیین كرده است. شروع این كار سخت است اما انجام آن خیلی سخت نیست. ظرف مدت 6 ماه برای چند محصول به نتیجه خواهیم رسید.
فصاحت افزود: میادین موظف شده اند از ارائه میوه ها و محصولات بی‌كیفیت به جد خودداری كنند.

سایت بازرگام مربوط به بخش خصوصی است
وی تصریح كرد: در تعداد قابل توجهی از میادین و بازارها محصولات با كیفیت بالا ارائه می شود اما نقاط ضعفی هم وجود دارد كه باید اصلاح شود. تمام میادین و بازارها باید محصولاتی با كیفیت یكسان ارائه كنند كه به زودی به طور كامل انجام خواهد شد. سایت بازرگام مربوط به بخش خصوصی است و تحت نظر سازمان میادین تره بار نیست. برای آینده نزدیك حتما سامانه ای را با این ماموریت طراحی خواهیم كرد تا خدمت رسانی بهتری به مردم داشته باشیم.

به زودی شرایط جدید برای مشاركت سرمایه گذاران طرح احداث میادین اعلام می‌شود
فصاحت درخصوص شرایط اخذ مجوز برای فعالیت در میادین تره بار گفت: در یك تا دوماه آینده شرایط جدید برای مشاركت سرمایه گذاران جهت احداث میادین تره بار جدید در شهر تهران اعلام می شود. اطلاع رسانی از طریق جراید عمومی و رسانه ملی اعلام خواهد شد. اولویت ما با 130 محله ای است كه میدان و بازار ندارند. محدودیت هایی در این حوزه داریم كه با به حداقل رساندن آنها، امسال سال نهایت آشتی ما با بخش خصوصی برای مشاركت در احداث میادین جدی تره بار با برند سازمان میادین تره بار و خدمات بخش خصوصی است. در صورت تهیه محصولات از مبدا واسطه ها حذف می شوند و با تولید قراردادی كه بسیار به صرفه است قیمت محصول هم كاهش خواهد یافت.

راه اندازی اتاق پایش هوشمند در میادین تره‌بار
وی درباره نظارت بر ناظران سازمان میادین هم اظهار داشت: به صورت متناوب از طریق دوربین به ناظران موارد را تذكر می دهیم. به زودی اتاق پایش هوشمند هم در تمامی بازارها راه اندازی می‌شود.
مدیرعامل سازمان میادین تره بار شهرداری تهران گفت: میادین تره بار نقش مهمی در تنظیم بازار دارند به ویژه برای افرادی كه به دلیل شرایط مختلف ترجیح می‌دهند از مغازه ها خرید نكنند.

نقش بهره بردارها در تامین محصولات میادین كمرنگ می‌شود
وی در پاسخ به اینكه آیا محصولات میادین بالای شهر با جنوب شهر از لحاظ كیفیت متفاوت است؟ گفت: در سازمان میادین چنین اصلی نداریم. امابا توجه به اینكه بهره بردارها متفاوت هستند كیفیت متفاوت را رد نمی‌كنیم اما در آینده نزدیك عمده محصولات توسط زنجیره تامین با نظارت سازمان به دست مردم رسیده و نقش بهره بردارها كمرنگ خواهد شد.
فصاحت درباره كیفیت و استانداردهای محصولات سازمان میادین تره بار گفت: تمام بهره بردارها موظف به ارائه اجناسی با كیفیت و درجه 1 هستند در تعطیلات نوروز هم این تاكیدات انجام شد. كیفیت میوه فقط به ظاهر آن نیست بلكه باید از جهات دیگر مثل بافت و مزه هم كیفیت مناسبی داشته باشد. برخی از محصولات ارائه شده دارای كیفیت بالاتری نسبت به مغازه‌ها هستند.
وی درخصوص قیمت محصولات ارائه شده سازمان میادین گفت: بحث قیمت‌ها مربوط با اقتصاد كلان كشور است اما آنچه مربوط به ما است حذف واسطه های غیرضرور است برخی محصولات برای عرضه در میادین نزدیك به 7 برابر افزایش قیمت دارند اما تمامی محصولات مثل برنج به صورت تصادفی چك می‌شوند تا ناخالصی نداشته باشند. تهیه بسته بندی های كوچك برای برنج مد نظر است و انجام خواهد شد.

بهره بردارها در مزایده قیمت نهایی غرفه‌های میادین را تعیین می‌كنند
قیمت اجاره غرفه ها همیشه افزایش نداشته بلكه برخی مواقع كاهش داشته و به نصف رسیده اند. ما غرفه ها را به مزایده می گذاریم. قیمت پایه می دهیم و غرفه‌داران و بهره برداران قیمت نهایی را اعلام می كنند. اگر رقابت موجب افزایش قیمت بی‌رویه شده باشد مجددا شرایط بررسی و مزایده برگزار می‌شود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب‌سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.

*هرگونه بهره‌برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.






دسترسی سریع
پل مدیریت