پل مدیریت چهارشنبه از ساعت 12:30 به مدت 45 دقیقه

رادیو تهران

پل مديريت

سرویس "احراز نشانی" یكی از گسترده‌ترین خدمات الكترونیكی شركت ملی پست است+فایل صوتی

مدیركل دفتر مدیریت كیفیت و حمایت از مشتریان شركت ملی پست ایران با بیان اینكه خدمات الكترونیكی شركت پست، موجب كاهش سفرهای درون شهری و برون شهری و هزینه ها می‌شوند گفت: سرویس "احراز نشانی" یكی از گسترده‌ترین خدمات الكترونیكی شركت ملی پست است

1401/06/27
|
15:30
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمد اخلاقی مدیركل دفتر مدیریت كیفیت و حمایت از مشتریان شركت ملی پست ایران با حضور در استودیو پخش زنده رادیو تهران با برنامه پل مدیریت 22 شهریور گفت و گو كرد.

دفتر مدیریت كیفیت و حمایت از مشتریان شركت ملی پست در سال 98 تاسیس شد
وی در توضیح وظایف دفتر مدیریت كیفیت و حمایت از مشتریان شركت ملی پست؛ ضمن تقدیر از تلاش های نیروهای شركت پست و گرامیداشت یاد نیروهایی از این شركت كه در ایام كرونا به دلیل این بیماری جان خود را از دست دادند گفت: در حوزه معاونت فنی و بازرگانی مدیرعامل، مسئولیت صیانت از حقوق و پاسداری از خواسته‌های به حق مشتریان كه به شركت پست از درگاه‌های مختلف مراجعه می‌كنند و خدمات می‌گیرند از وظایف ما در این دفتر است. اگر آنها در سفرخود دچار مشكل شده و نیاز به راهنمایی داشته باشند و اگر نیاز باشد ضررهایی كه متحمل شده اند جبران شود ما به آنها خدمات می دهیم. این دفتر از سال 98 تاسیس شده است.
اخلاقی در پاسخ به اینكه دلایل تاسیس این دفتر چه بوده است؟ گفت: شركت ملی پست ، نیازمند تغییر نگرش نسبت به محصولات و خدمات بود و همچنین باید سبد محصولات خود را گسترش می‌داد به همین جهت برای پشتیبانی از خدمات خود نیازمند مجموعه ای بود كه به تاسیس دفتر مدیریت كیفیت و حمایت از مشتریان منجر شد.

شركت پست در سال گذشته 300 میلیون مرسوله فیزیكی و الكترونیك داشت
وی در پاسخ به اینكه مرسولات پستی چگونه جابجا می شوند؟ گفت : مرسولات ما به دو دسته فیزیكی ( بسته ها و پاكت‌های پستی) و خدمات الكترونیك(كد پستی و احراز نشانی ها و ...) تقسیم می شوند. در سال گذشته حدود 300 میلیون ترافیك مرسوله اعم از مرسوله فیزیكی و الكترونیك داشتیم كه 170 میلیون آن مربوط به بسته و پاكت پستی بوده است.

خدمات الكترونیكی شركت پست موجب كاهش سفرهای درون شهری و برون شهری می‌شوند
وی با تاكید بر اینكه خدمات الكترونیك خدمات نوینی هستند كه توسط شركت پست ارائه می شود اما برنامه‌های ترویجی و تبلیغاتی به دلایل مختلف برای آن وجود نداشته است، گفت: تلاش می‌كنیم با استفاده از ظرفیت رسانه این خدمات را كه موجب كاهش سفرهای زائد درون شهری و بین شهری ، آلودگی هوا و هزینه ها می‌شود را بیشتر به مردم معرفی كنیم.

سرویس "احراز نشانی" یكی از گسترده‌ترین خدمات شركت ملی پست است
اخلاقی افزود: مرسولات الكترونیك حجم زیادی از محصولات پستی را به خود اختصاص داده اند گفت: سرویس "احراز نشانی" یكی از خدماتی است كه پست در بخش خدمات الكترونیك انجام می‌دهد و گسترده ترین خدمات در این حوزه را دارد كه مورد نیاز دستگاه های حاكمیتی مثل وزارت آموزش و پرورش و نیروی انتظامی است تا اصالت مكان هموطن خدمت گیرنده برای آنها احراز شود.

تبلیغات الكترونیكی هدفمند شركت پست برای مشتریان، می‌تواند جایگزین بروشور شود
وی در پاسخ به اینكه آیا برخی مرسولات فیزیكی ، قابل تبدیل به مرسولات الكترونیكی هستند؟ گفت: بانك كدپستی، بانكی بسیار بزرگ است. برخی هموطنان برای تبلیغات خود بروشور چاپ می‌كنند و ما می‌توانیم به صورت الكترونیك به جای بروشور به صورت هدفمند تبلیغات را انجام دهیم. تخصیص ایمیل ملی به هموطنان یكی دیگر از اقداماتی است كه پست می‌تواند برای هموطنان انجام دهد ضمن اینكه برخی دستگاه ها هم می‌توانند بخشی از خدمات خود را به صورت الكترونیكی انجام دهند و پست هم نهایت همكاری را با آنها خواهد داشت.


استاندارد ایزو 9001 از رفتارهای سلیقه ای در پُست جلوگیری می‌كند
اخلاقی درباره استاندارد ایزو 9001 توسط پست گفت: برای مجموعه های بزرگی مثل پست كه با تعداد زیادی از مشتریان و سلایق مختلف روبرو است، استانداردسازی و نظام‌مند شدن فرآیندها بدون اعمال سلایق شخصی مورد نیاز است. استانداردهایی مشابه ایزو 9001 كمك می كند مشتری بتواند روند اخذ خدمت و سرویس را به طور شفاف ملاحظه كند و همكاران ما هم فرآیندی ثابت داشته باشند و از سلیقه‌های شخصی در خدمات دهی به مشتریان دور باشیم و مشتریان از خدماتی یكسان در تمام نقاط كشور برخوردار شوند.

تعرفه‌های پستی توسط كمیسیون تنظیم مقررات ارتباط رادیویی تعیین می‌شوند
مدیركل دفتر مدیریت كیفیت و حمایت از مشتریان شركت ملی پست ایران در پاسخ به اینكه تعرفه‌های پست بر چه اساسی و توسط چه مرجعی تعیین می شوند؟ گفت: كمیسیون تنظیم مقررات ارتباط رادیویی، مرجع تعیین تعرفه خدمات پستی است. برای تمامی اپراتورهای پستی كه پروانه سازمان تنظیم مقررات را داشته باشند باید از این تعرفه تبعیت كنند و نهادهای نظارتی در صورت مغایرت در دریافت تعرفه با شركت متخلف برخورد قانونی خواهند كرد.

تعرفه‌های پُستی كمتر از 40 درصد افزایش داشته است
وی با اشاره به اینكه تعرفه های خدمات پستی علیرغم افزایش هزینه‌ها در حوزه نیروی انسانی از سال 98 افزایش نداشت .تمامی شركت های خصوصی و دولتی باید از این تعرفه ها تبعیت می‌كردند كه به همین دلیل با ضرر و زیان مواجه شده بودند. تلاش شد تا فرآیند واقعی سازی تعرفه ها رقم بخورد تا این نهادهای مرتبط، آسیب كمتری را در عین حال كه خدمات خود را به خوبی ارائه می‌دهند از افزایش تعرفه در حدود 40 درصدی بهره مند شود. تعرفه خدمات خارجه با توجه به بعد مسافت و هزینه های ارزی با خدمات داخلی كاملا متفاوت است و برابر مصوبه دریافت می‌شود.

امسال، برنامه "پست یافته" در یافتن وسایل گم شده به زائران كمك كرد
اخلاقی با اشاره به اینكه شركت ملی پست امسال برای اولین بار 14 موكب خدمات رسانی در داخل و طریق الحسین برا هموطنان تدارك دیده شد گفت: اگر هموطنان وسایل یا تجهیزات خود را در مسیر گم كردند همكاران ما از طریق برنامه "پست یافته" كه مبتنی بر بستر وب است و برچسب‌هایی كه در مرزها بر روی وسایل زائران زده شده بود به پیداكردن وسایل مفقودی كمك كردند.

شركت پُست در روزهای منتهی به اربعیم 4 میلیون گذرنامه را در سطح كشور توزیع كرد
وی افزود: طی روزهای منتهی به اربعین 4 میلیون گذرنامه و تذكره توسط پست به دست صاحبانشان در اقصی نقاط كشور رسید. اگر كذرنامه ای مفقود شود باید به نیروی انتظامی مراجعه كرد. اما اگر گذرنامه برچسب داشته و مفقود شده باشد با سرعت به موكب ها و صاحب گذرنامه می‌رسد.

شركت پست برای مرسوله های آسیب دیده، غرامت پرداخت می‌كند
اخلاقی در پاسخ به اینكه اگر مرسوله ای دیر به دست صاحب خود رسیده و یا آسیب دیده باشد؟ گفت: رویكر سه سال گذشته ما تمركز بر صیانت از حقوق مشتری است و تحت هر شرایطی اگر مرسوله دیر به دست مشتری رسیده و آسیب دیده باشد شركت ملی پست باید غرامت آن را بپردازد. مشتریان می توانند با شماره 193، سامانه EOP(https://eop.post.ir) كه ویژه شكایتها است پاسخگوی هموطنان خواهند بود.


نرخ های پست برای نشریات و مطبوعات دارای تخفیف است
وی با بیان اینكه در حوزه نشر و مطبوعات از وظایف حاكمیتی شركت ملی پست حمایت از فرهنگ مطالعه و فعالان این حوزه است. نرخ های پست برای نشریات و مطبوعات دارای تخفیف است.

شركت ملی پست به شركت‌های پِیك برای ارائه خدمات بهتر كمك می كند
اخلاقی افزود: شركت های پیك موتوری درون شهری و درون استانی هستند اما شركت پست ملی است و ما رقابتی با این شركت ها نداریم بلكه در همكاری با آنها زنجیره های خدماتی آنها را تكمیل می‌كنیم .

شركت پست از دریافت و ارسال مواد اشتعال زا معذور است
مدیركل دفتر مدیریت كیفیت و حمایت از مشتریان شركت ملی پست ایران در پاسخ به اینكه چه چیزهایی را نمی توان پست كرد؟ گفت: محدودیت در مرسولات داخلی و خارجی با هم متفاوت هستند . برخی كشورها محدودیت هایی برای پذیرش دارند. شركت پست مواد اشتعال زا را دریافت نمی‌كند. برای ارسال مرسوله از طریق هوایی محدودیت های پروازی مثل باطری های لیتیوم با محدودیت مواجه هستیم. شركت پست 150 سال است كه جزو اتحادیه جهانی پُست است و گردهمایی همی ادواری ماهانه و سالانه در آن برگزار می‌شود. ما با كشورهای دیگرتبادل اطلاعاتی داریم و كاملا به روز هستیم .

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

دسترسی سریع
پل مدیریت