پل مدیریت چهارشنبه از ساعت 12:30 به مدت 45 دقیقه

رادیو تهران

پل مديريت

به زودی؛ قیمت محصولات در میادین میوه و تره‌بار كاهش می‌یابد+فایل صوتی

مدیرعامل میادین میوه و تره‌بار تهران گفت: ان شاء الله در آینده نزدیك محصولات كشاورزی و باغی به طور مستقیم در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود و حذف واسطه‌ها، كاهش قیمت را در پی خواهد داشت.

1402/03/29
|
14:52
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران؛ ایوب فصاحت مدیرعامل میادین میوه و تره‌بار تهران در گفتگو با برنامه «پل مدیریت» 27 خرداد بیا بیان اینكه در سال اول اجرای برنامه‌های تحولی خود با چالش‌هایی مواجه شده است گفت: یكی از این چالش‌ها؛ مقاومت بهره‌برداران در برابر این برنامه‌ها بود چون اطلاعی از برنامه‌های ما نداشتند. سال گذشته این برنامه موفقیت‌آمیز بود و در حال حاضر تقریبا تمامی بهره‌برداران حتی بهره‌برداران میدان مركزی در گذر زمان به این برنامه اعتماد كرده و با ما همراه شده اند چون این برنامه در وهله اول به نفع خودشان است.در آن زمان تقابل شدیدی با ما داشتند اما در حال حاضر همراهی آنها بسیار زیاد شده است. حوزه عملیاتی ما با بهره برداران است به گونه ای كه 96 درصد آنها و بیش از 90 درصد حجره‌داران با ما همراه شده اند و ما در مسیر مطلوبی قرار گرفته ایم.

به زودی؛ قیمت محصولات در میادین تره‌بار كاهش می‌یابد
وی در پاسخ به اینكه آیا مكانی برای كشت و كار در اختیار بهره برداران قرار گرفته است؟ گفت: قرار نبود به طور مستقیم در حوزه كشت و كار ورود كنیم بلكه باید مسیری فراهم می‌شد تا محصولات كشاورزی بدون واسطه از مزارع و باغات به میادین میوه و تره‌بار عرضه شود. ان شاء الله در آینده نزدیك شاهد عرضه این محصولات به طور مستقیم خواهیم بود كه كاهش قیمت را در پی خواهد داشت.

شهر تهران؛ نیازمند 200 میدان تره‌بار جدید است
او با بیان اینكه علاوه بر 300 میدان تره بار در تهران، نیازمند احداث 200 میدان دیگر هستیم گفت: با اینكار شبكه ای متوازن و منطقی خواهیم بود. باید در هر محله یك میدان داشته باشیم. 116 محله تهران در اولویت احداث میادین جدید هستند و تعدادی میدان تره بار هم در محلاتی كه گسترش پیدا كرده اند ایجاد خواهد شد. امسال 100 میدان تره بار جدید در تهران ایجاد خواهد شد.

اگر میادین تره‌بار نباشند معلوم نیست قیمت میوه چقدر افزایش می‌یابد
فصاحت با اظهار تاسف از وجود واسطه‌گری و دلالی گفت: این بیماری است كه باید درمان شود. با عرضه مستقیم محصولات كشاورزی و باغی ؛ واسطه گری تا جایی كه در توان داریم كاهش خواهد یافت. سازمان میادن از حوزه تنظیم بازار وارد حوزه امنیتی شده و معلوم نیست اگر یك روز محصولات میادین تره بار عرضه نشود؛ قیمت میوه و محصولات كشاورزی تا چقدر افزایش یابد چون ابزارهای نظارتی در این حوزه به شدت پایین است.

اختلاف قیمت محصولات عرضه شده میادین تره‌بار با سطح شهر، معنادار است
مدیرعامل میادین تره‌بار تهران درباره میانگین اختلاف قیمت میادین تره بار با سطح شهر گفت: بر اساس آخرین گزارش های بانك مركزی ؛ این اختلاف قیمت در خصوص میوه ها حدود 44 درصد، سبزیجات 32 درصد، حبوبات 15 درصد؛ گوشت گوساله 40 درصد و گوشت مرغ 15 درصد است كه اختلافات معناداری است

در هفته جاری عرضه گوشت گوساله در میادین تره برابر دوبرابر می‌شود
وی با بیان اینكه سازمان میادین تره بار توزیع كننده است و تامین محصولات كشاورزی با وزارتخانه جهاد كشاورزی است و همكاری ما با این وزارتخانه بسیار تنگاتنگ و نزدیك شده، در خصوص تامین گوشت گوساله در میادین تره بار كه مدتی است با وقفه مواجه شده گفت: از هفته جاری عرضه گوشت گوساله تا دوبرابر افزایش خواهد یافت. در همین راستا شقه كامل گوسفندی كیلویی 282 هزار تومان و ران گوساله 220 هزار تومان، ران گوسفندی 334 هزار تومان به فروش می‌رسد. از همین هفته فروش گوشت قرمز منجمد با قیمت كیلویی 150 هزار تومان آغاز می‌شود.

گوشت مرغ با قیمت 71 هزار تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود
وی افزود: گوشت مرغ با قیمت 71 هزار تومان در میادین تره بار عرضه می‌شود كه كمتر از قیمت مصوب است. البته در فروش محدودیت داریم و 3 مرغ به ازاءهر نفر فروخته می شود و شانه تخم مرغ 1.8 كیلوگرمی حدود 80 هزار تومان فروخته می‌شود. این كالاها با كارمزد و سود بسیار اندك به مردم فروخته می‌شود.

121 میدان تره بار برای تردد معلولان، مناسب‌سازی شده است
وی در خصوص مناسب‌سازی میادین تره بار برای سهولت رفت و آمد معلولان و جانبازان گفت: حدود 121 بازار برای معلوان مناسب‌سازی شده و امسال هم با شیب بیشتری در حال انجام است و تلاش می كنیم در 2 تا 3 سال آینده مناسب‌سازی تمامی میادین تره بار برای معلولان انجام شود.

كیفیت میوه‌های وانت‌ها بسیار پایین‌تر از میوه‌های میادین تره‌بار است
فصاحت تصریح كرد: كیفیت ذاتی میوه‌هایی كه توسط وانت ها عرضه می‌شود بسیار پایین تر از میوه‌های میادین تره‌بار است. عمده این میوه ها تازه نیستند و بیش از 90 درصد پس فروش میادین بویژه میدان مركزی هستند.

به دنبال همسان‌سازی كیفیت محصولات میادین تره‌بار هستیم
وی با بیان اینكه كیفیت محصولات میادین تره بار پایین شهر با بالاشهر مقداری متفاوت است اما قیمت ها یكسان است گفت: سال گذشته حدود 200 غرفه پایین شهر مستقل شدند و كیفیت محصولات آنها افزایش یافت.البته سال گذشته طرحی مشترك را با شورای شهر انجام دادیم كه متاسفانه موفق نبود و موجب ارتقاء سطح كیفی میوه‌ها نشد كه امسال حذف خواهد شد اما به دنبال كیفیت همسان محصولات هستیم.

اختلاف قیمت میوه مغازه‌های مناطق بالای شهر با میادین تره‌بار زیاد است
وی با تاكید بر اینكه اختلاف قیمت میوه مناطق بالای شهر با میادین تره بار زیاد است گفت: مراجعه به میادین بالا است و سود بهره بردار ناشی از عرضه بسیار بالا است اما در مناطق پایین شهر مردم ترجیح می‌دهند از وانت‌ها و چرخی‌ها خرید كنند و این امر سبب می‌شود فروش میادین تره‌بار بالا نباشد. ما باید میوه با یارانه را در این مناطق عرضه كنیم.

طی 3 ماه گذشته مراجعه به میادین تره بار 30 درصد افزایش یافته است
فصاحت در ادامه گفت: معمولا قشر متوسط و پایین تر جامعه به میادین مراجعه می‌كنند اما با توجه به شرایط اقتصادی و كاهش قدرت خرید مردم دهك‌های بالاتر هم به میادین مراجعه می‌كنند و طی 3 ماه گذشته مراجعه به میادین تره بار 30 درصد افزایش یافته است.

هر سه ماه یكبار؛ گزارش ارزیابی میادین تره بار ارائه می‌شود
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار با بیان اینكه نظارت بر میادین تره بار چند لایه است گفت: اداره ارزیابی و مدیران هر 3 ماه یكبار همه میادین را ارزیابی كرده و میادین ضعیف تذكر می‌گیرند. ناظران ویژه هم زیر نظر بنده با مراجعه به میادین كار نظارت را حداقل سالی دوبار انجام می‌دهند. بارسان ویژه هم به صورت موردی كار نظارت را بر عهده دارند و اداره های بازرسی و حراست هم به صورت مستمر كار نظارت را انجام می دهند.

انتقادات خود را از طریق 1888 و 137 به سازمان میادین اعلام كنید
او افزود: برای هر غرفه كدهای دو بعدی(Qrcode) تهیه شده است و مردم می توانند با اسكن این كدها می توانند از عرضه كنندگان انتقاد كرده و نظرات خود را بیان كنند.ضمن اینكه سامانه های 1888 و 137 نظرات خود را به ما منتقل كنند.

16 تا 20 مركز برای عرضه گوسفند در عید قربان تدارك دیده شده است
وی در خصوص شیوه عرضه دام برای عرفه و عید قربان توسط میادین تره بار اظهار داشت: 16 تا 20 مركز برای عرضه گوسفند تدارك دیده می شود كه البته ممكن است تعداد آنها افزایش یابد. در این مراكز دامپزشكان برای نظارت بر ذبح بهداشتی حضور دارند. سال گذشته 7 هزار گوسفندی كه گوشت با كیفیتی نداشتند عرضه نشدند و 18 هزار گوسفند عرضه شد. این مراكز حدود 4 صبح آغاز و تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر؛ حدود 21 غرفه از 31 غرفه میادین تره بار در مترو فعال است
وی در پایان اظهار داشت: حدود 21 غرفه از 31 غرفه میادین تره بار در مترو فعال است. اگر بتوانیم شبكه داخل مترو را متقاعد كنیم تعداد غرفه ها در مجموعه متروها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی tehraan360@ جستجو كنید.
علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.



دسترسی سریع
پل مدیریت