پل مدیریت چهارشنبه از ساعت 12:30 به مدت 45 دقیقه

رادیو تهران

پل مديريت

مهمترین مشكل فعلی مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزكوه؛ راه و راهسازی است+فایل صوتی

نماینده مردم فیروزكوه و دماوند در مجلس با اشاره به اینكه مهمترین مشكل فعلی مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزكوه؛ راه و راهسازی است گفت: پس از مسئله راه سازی ، بهداشت و درمان و آب و فاضلاب اولویت‌های بعدی ما هستند.

1400/11/11
|
14:13
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، سید احمد رسولی نژاد، نماینده مردم فیروزكوه و دماوند در گفتگو با برنامه پل مدیریت با اشاره به تفاوت روش انتخابی نمایندگان شهر تهران و دیگر شهرستان‌ها توسط مردم گفت: بین نماینده‌های شهر تهران و شهرستان‌های اطراف آن تفاوت بزرگی است. انتخاب نمایندگان در شهر تهران و كلانشهرها با تكیه بر جریان‌های سیاسی اتفاق می‌افتد ‌؛ اما در شهرستانها این طور نیست. در شهرستان ها مردم با شناختی كه از كاندیدا دارند به او رای می دهند. این مسئله در روند كاری نمایندگان تاثیرگذار است. نمایندگان شهر تهران و كلانشهرها معمولاً وقت خود را به مسائل ملی اختصاص می‌دهند. در صورتی كه نمایندگان شهرستان ها علاوه بر وظیفه قانون گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قانون در قالب تذكر و استیضاح، در بین مردم حضور پیدا كرده و مطالبات آنان را پیگیری می‌كنند.

كرونا، خشكسالی و كمبود بودجه عمرانی؛ سه مشكل بزرگ كشور در دوره یازدهم مجلس
وی با تاكید به اینكه دوره یازدهم مجلس نسبت ادوار چهارم، پنجم و هفتم ، دوره بسیار سختی است؛ اظهار داشت: كرونا، خشكسالی و كمبود بودجه عمرانی سه مشكل بزرگ است كه مجلس یازدهم با آن در مواجهه است. بودجه عمرانی كشور تقریبا صفر است.

ساخت اتوبان، بیمارستان و گازرسانی به روستاها از اقدامات ادوار پیشین مجلس در فیروزكوه و دماوند است
او با اشاره به اقدامات انجام شده در ادوار گذشته مجلس در فیروزكوه و دماوند یادآور شد: در اداوار گذشته اتوبان پردیس ساخته شد و جاده دماوند - فیروزكوه به جاده چهار بانده تغییر كرد. گازرسانی به دو شهرستان دماوند و فیروزكوه انجام شد و بیمارستان سوم شعبان در دماوند و بیمارستان امام خمینی(ره) در فیروزكوه ساخته شدند و بطور كلی در بخش‌های مختلف كارهای زیادی انجام شد. به طور مثال در دوره چهارم مجلس دو سوم روستاهای شهرستان فیروزكوه و یك سوم روستاهای شهرستان دماوند علی‌رغم گذشت 14 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون برق بودند و حتی یك جاده آسفالته در این شهرستان ها وجود نداشت. تلفن در این شهرستان‌ها تنها در دفاتر مخابراتی برخی روستاها وجود داشت كه مردم مجبور بودند به واسطه آن با دیگر سایر نقاط منطقه تماس برقرار كنند.

نمی‌توانیم درخصوص مطالبات مردم ساكت بشینیم
رسولی نژاد افزود : این دوره بسیار دوره سختی است. من از 7 فروردین یعنی قبل از شروع مجلس كار خود را آغاز كردم. در اوج كرونا حتی در روزهای تعطیل و تعطیلات مناسبتی مثل تاسوعا، عاشورا و عید قربان در بین مردم حضور داشتم .ما نمی توانیم درخصوص مطالبات مردم ساكت بشینیم و فكر می‌كنم این اتفاق بین 200 نماینده بی‌سابقه است.

محور فیروزكوه یكی از بهترین مسیرهای متصل به شمال كشور است
وی در خصوص مراحل ساخت جاده گیلاوند-دماوند گفت: محور فیروزكوه یكی از بهترین مسیرهای متصل به شمال كشور است. در این مسیر ریزش كوه و ریزش بهمن وجود ندارد و جاده خوبی در آن ساخته شده است. گرچه اعتقاد دارم كه می بایستی این جاده چهار باند بیشتر ساخته می‌شد كه در حال حاضر انجام این كار بسیار سخت است. در دوره هفتم مجلس، حدود 110 میلیارد تومان برای ساخت این جاده بودجه اختصاص داده شد و الان شرایط گسترش این جاده وجود ندارد. در حال حاضر 500 هزار میلیارد تومان جاده ناتمام داریم، كه تنها 3 هزار میلیارد تومان بودجه به آن اختصاص داده شده است.

موافقت وزیر راه با ساخت كمربندی گیلاوند توسط بخش خصوصی
كار ساخت كمربندی گیلاوند در اردیبهشت ماه سال 93 كلید خورد كه در این خصوص با وزیر راه جلسه‌ای داشتم. اولین موضوعی كه باید پیگیری می‌كردیم بحث اعتبارات بود. البته شاید همین كمربندی در سال 88 كه پول فراوان بود می‌توانست با 50 میلیارد تومان ساخته شود؛ اما الان طبق برآوردهای صورت گرفته این مبلغ به 2 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است. سال گذشته در این خصوص با وزیر راه وقت آقای اصفهانی صحبت كردم. بخش خصوصی مایل به سرمایه‌گذاری بود و در ازای آن زمین می‌خواست كه با این درخواست موافقت نشد اما حدود یك ماه و نیم قبل در جلسه‌ای كه با آقای رستم قاسمی داشتم با این مسئله موافقت شد و با دستور به دكتر خادمی، معاون زیرساخت ها قرار شد تا ساخت این جاده به بخش خصوصی واگذار شود. با مهندس فتاح جلسه ای در این خصوص داشتیم كه ایشان هم موافقت خود را اعلام كردند و با جمعی از مدیران ارشد وزارت راه و بنیاد مستضعفان جلسه داشتیم و بازدیدهای میدانی هم صورت خواهد گرفت. البته به طور همزمان با بخش خصوصی در حال مذاكره هستیم. اگرچه باید به این نكته اشاره كنم كه ما نمی‌توانیم تعیین كنیم این زمین ها كجا خواهند بود و هر زمینی كه وزارت راه بدهد را باید قبول كرد.

تكمیل جاده آبسرد-ایوانكی، حداقل به 250 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
رسولی نژاد گفت : برای تمام كردن پروژه‌های فعلی 40 تا 50 سال زمان نیاز داریم.
او با تاكید بر اینكه اولویت اول دولت سیزدهم تكمیل پروژه‌های نیمه كاره است گفت: كمربندی گیلاوند برای دولت بسیار اهمیت دارد. یكی دیگر از موارد حائز اهمیت جاده آبسرد-ایوانكی است. در گذشته قسمت سمت استان سمنان و شهرستان گرمسار این جاده مراحل ساخت خود را طی كرده است. برای ادامه ساخت آن حداقل به 250 میلیارد تومان بودجه نیاز است كه برای سال آینده تنها 18 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است. طی جلسه ای كه به مناسبت سفر ریاست جمهوری داشتیم، رقم خوبی را پیشنهاد كردیم كه در استان تصویب شد و برای تصویب در هیات دولت فرستاده شده است.

جاده فیروزكوه- سمنان به دلیل تلفات بالا، باید هرچه زودتر تكمیل شود
نماینده مردم فیروزكوه و دماوند با اشاره به اهمیت تكمیل جاده فیروزكوه- سمنان گفت: این جاده تلفات بالایی دارد چون بیشتر خودروهایی كه در این جاده تردد می‌كنند، كامیون ها هستند و اكثراً ماشین های سواری با سبقت از كامیون ها ، تصادف می‌كنند.

مراحل ساخت جاده فیروزكوه- سمنان از سمت تهران، سرعت می‌گیرد
رسولی نژاد با اشاره به پیشروی بهتر این پروژه در بخش استان سمنان تصریح كرد: بخش سمنان كه در دست اداره زیرساخت ها بود مراحل ساخت و ساز بهتری را طی كرد؛ اما مراحل ساخت از سمت تهران كه در دست اداره كل راه و شهرسازی تهران قرار داشت، ضعیف بوده است. به همین دلیل طی جلسه‌ای كه با آقای رستم قاسمی داشتم این وظیفه را از اداره كل راه و شهرسازی تهران گرفتیم و به اداره زیرساخت‌ها دادیم و قطعا تكمیل این پروژه سرعت بیشتری خواهد یافت.

تعریض كمربندی‌های رودهن و فیروزكوه باید در اولویت پیگیری‌ها باشد
او افزود: كمربندی رودهن به علت ترافیك سنگین باید در اولویت پیگیری قرار گیرد و تعریض كمربندی فیروزكوه هم بسیار مهم است. باید ده سال آینده را پیش‌بینی كنیم تا محدودیت‌هایی كه به دلیل ساخت و ساز بالا برای تعریض كمربندی گیلاوند پیش آمده برای كمرندی فیروزكوه تكرار نشود.

بیمارستان سوم شعبان دماوند، 200 تخته می‌شود
وی در خصوص مراحل ساخت و ساز بیمارستان‌ها در این دو شهرستان گفت: بیمارستان سوم شعبان دماوند در حال حاضر 85 تخت دارد كه مجوز افزایش این تعداد به 150 تخت دریافت شده البته تعداد تخت‌های این بیمارستان تا 200 تخت افزایش خواهد یافت. همزمان با افزایش تخت‌ها، تجهیزات و پزشك متخصص هم به مجموعه اضافه خواهد شد.

تكمیل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) دماوند تا تیرماه سال آینده
رسولی نژاد از تكمیل بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) تا تیرماه سال آینده خبرداد و گفت: برای ساخت بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) از خیرین كمك گرفته ایم . همزمان با تكمیل بیمارستان، برای تكمیل تجهیزات و كادر درمان برنامه داریم كه ان شاء الله این فاز تا پایان خردادماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

افزایش تجهیزات و تكمیل كادر درمان بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزكوه تا دو ماه آینده
وی با اشاره به تكمیل بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزكوه گفت: این بیمارستان بیشتر درمانگاه شباهت دارد و تجهیزات آن بسیار ناكافی است. به طور مثال این درمانگاه دستگاه سی تی اسكن نداشت كه سال گذشته تهیه شد. اما ساختمان آن آماده است و تا دو ماه آینده تجهیزات آن افزایش خواهد یافت و كادر درمان آن تكمیل خواهد شد. بعلاوه اینكه تخت های آن به 64 تخت افزایش خواهد یافت .

مهمترین مشكل فعلی مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزكوه؛ راه و راهسازی است
رسولی نژاد اظهار داشت: مهمترین مشكل فعلی مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزكوه، مسئله راه و راهسازی است .اولویت فعلی ما كمربندی گیلاوند است. میلیون‌ها خودرو از خراسان شمالی، مازندران و دیگر شهرها از این ناحیه عبور می كنند و به محض شروع شدن تعطیلات، عمده ترافیك در این كمربندی است. البته محور هراز نیز وجود دارد؛ اما خوب به دلیل خطرات ریزش كوه مردم ترجیح می دهند تا از كمربندی گیلاوند استفاده كنند. پس از مسئله راه سازی ، بهداشت و درمان و آب و فاضلاب اولویت های بعدی ما خواهند بود.

تكمیل پروژه فاضلاب سه شهر رودهن، فیروزكوه و دماوند به 1200 میلیاردتومان بودجه نیازمند است
رسولی‌نژاد با اشاره سنگی بودن زمین رودهن، گفت: بالا آمدن فاضلاب موجب احساس بوی تعفن در شهر می‌شود. برای سال آینده حدود 100 میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده است. این بودجه در سال 1399 علی‌رغم مساعد بودن شرایط اقتصادی، تنها هشت میلیارد تومان بود. اگرچه مبلغ بودجه فعلی كه 48 میلیارد تومان است ،كافی نیست چون فاضلاب رودهن به تنهایی حدود 440 میلیارد تومان هزینه دارد و علاوه بر آن فاضلاب دماوند 460 میلیارد تومان و فاضلاب فیروزكوه 340 میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت. در مجموع 1200 میلیارد تومان تنها برای فاضلاب این سه شهر نیاز است. برای سفر ریاست جمهوری، اختصاص مبلغ 300 میلیارد تومان به این مسئله پیش‌بینی شده است كه امیدواریم به تصویب برسد مبلغ این بودجه در در سال 1401 و 1402 نیز محاسبه شده است؛ به طوری كه حدود 150 میلیارد تومان از محل منابع داخلی وزارت نیرو و ١5٠ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به مسئله فاضلاب اختصاص پیش بینی شده است. حدود 10 درصد اعتبارات عمرانی به سفرهای جناب رئیس جمهور اختصاص داده شده است.

فرزند اول خود را به دلیل نبود امكانات درمانی از دست دادم
وی با اشاره به مشكلات بسیار جدی فیروزكوه در بخش بهداشت و درمان تاكید كرد: شهرستان فیروزكوه كه دورترین شهرستان به تهران است با 140 كیلومتر فاصله حداقل امكانات درمانی لازم را ندارد. به دلیل نبود امكانات كافی درمانی، فرزند اول خود را در مسیر رسیدن به مراكز درمانی تهران از دست دادم و از همان لحظه با خود عهد كردم تا به این وضعیت سر و سامانی دهم.

مجوز ساخت دو بیمارستان در دماوند و رودهن صادر شده است
رسولی نژاد افزود: شهرستان رودهن با نزدیك به 100 هزار نفر، تنها یك مركز درمانی نه چندان مناسب دارد.
نماینده مردم فیروزكوه و دماوند از ساخت دو درمانگاه در شهرستان‌های رودهن و دماوند خبر داد و گفت: برای ساخت 2 درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در رودهن و شهر دماوند مجوز گرفته‌ایم و زمین به دستور استاندار در اسرع وقت تحویل داده خواهد شد.

دسترسی سریع
پل مدیریت