معاون نظارت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری وزارت ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقشی در ارزیابی محتوای پیامكهای تبلیغاتی ندارد. شركتهایی كه سامانههای پیامكی دارند از وزارت ارشاد مجوز میگیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، مهدی روحانی نژاد معاون نظارت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با «پارك شهر» اظهار داشت: بستههای اینترنتی اپراتورها با حجم بالاتر باید متنوعتر شود.
80 درصد ترافیك اینترنت در دنیا روی ارتباطات ثابت است
وی افزود: همه جای دنیا عمده ارتباطات بر روی ارتباطات ثابت انجام میشود. 80 درصد ترافیك اینترنت در دنیا روی ارتباطات ثابت است به همین دلیل حجمهای بالای اینترنت و نا محدود معمولا بر روی ارتباطات ثابت كه مبتنی بر فیبر نوری است انجام میشود.
توسعه اینترنت خطوط سیار نمیتواند جایگزین خطوط ثابت شود
روحانی نژاد تصریح كرد: متاسفانه به دلیل اینكه در دهههای گذشته سرمایهگذاری لازم برای توسعه ارتباطات خطوط ثابت انجام نشده است ارتباطات سیار جایگزین ارتباط ثابت شده است؛ ولی این اتفاق نمیتواند ثابت باشد زیرا ارتباطات سیار مبتنی بر ارتباطات بیسیم و فركانس است و ظرفیت محدودی دارد.
75 درصد مردم كمتر از 10 گیگابایت اینترنت استفاده میكنند
معاون نظارت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: طبق آمار مصرف اینترنت بیش از 75 درصد مردم كمتر از 10 گیگابایت است و 25 درصد مردم بستههای حجیم استفاده میكنند.
اپراتورها، ممنوعیتی برای افزایش حجم بستههای اینترنت ندارند
وی گفت: كاهش حجم بستههای اینترنت اپراتورهای همراه به دلیل كمبود ظرفیت شبكه است؛ اگر اپراتورهای تلفن همراه بخواهند حجم بستههای اینترنت خود را افزایش دهند ممنوعیتی ندارند.
برای توسعه اینترنت فیبر نوری به مجوز شهرداری نیاز داریم
روحانی نژاد گفت: بخشی از خطوط تلفن شهر تهران تحت پوشش فیبر نوری است ولی برای گسترش آن به مجوزهای شهرداری نیاز داریم و هنوز به جمع بندی كلی در این حوزه نرسیدیم؛ هر زمان مجوز شهرداری برای حفاری صادر شود اپراتورها آماده خدماترسانی هستند.
با شماره گیری كد #800* میتوان پیامكهای تبلیغاتی را مسدود كرد
وی درباره پیامهای تبلیغاتی افزود: سرشمارههایی كه پیامكهای تبلیغاتی ارسال میكنند شناسایی و كاهش پیدا كرده است. میتوان با شماره گیری كد #800* (ستاره 800 مربع) پیامهای تبلیغاتی كه به صورت انبوه ارسال میشود را لغو كرد. البته اگر فردی درباره ارسال پیام تبلیغاتی خاصی شكایت داشته باشد میتواند از طریق سامانه 195 شكایت خود را ثبت كند و مانع ارسال پیام تبلیغاتی از سرشماره مشخصی شود.
وزارت ارتباطات نقشی در ارزیابی محتوای پیامكهای تبلیغاتی ندارد
معاون نظارت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش كه آیا بر محتوای پیامهای تبلیغی ارسال شده نظارتی صورت میگیرد یا خیر؟ گفت: شركتهای كه سامانههای پیامكی دارند مجوزشان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ میكنند؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقشی در ارزیابی محتوای پیامكهای تبلیغاتی ندارد و فقط وظیفه برقراری ارتباط را برعهده دارد.
شهروندان شكایت خود از پیامكها و تماسهای تبلیغاتی را به سامانه 195 اعلام كنند
وی درباره تماسهای تبلیغاتی اینگونه بیان كرد: این تماسها مصداق پیامكهای تبلیغاتی است. كاربران اگر احساس مزاحمت كردند میتوانند شكایت خود را به سامانه 195 اعلام كنند؛ با سرشماره تبلیغاتی برخورد قانونی میشود.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی tehraan360@ جستجو كنید.
علاقهمندان میتوانند برنامههای رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.