صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 06:40 به مدت 100 دقیقه

سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری ضمن اعلام خبر تعلیق چندین شرکت هواپیمایی طی هفته های گذشته اظهار داشت: با شرکت های هواپیمایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند؛ برخورد جدی می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محمدحسن ذیبخش در گفتگو با برنامه پارک شهر 4 اسفندماه ضمن تبریک سالروز ولادت امام جوادالائمه(ع) با تایید ارائه تست های جعلی که توسط برخی مسافران خارجی به ایرلاین های ایرانی ارائه شده و موجب افزایش بیماری کرونا به ویژه کرونای انگلیسی شده است گفت: در کم و کیف این تست ها بحث هایی وجود دارد. با توافقی که بین سازمان هواپیمای کشوری، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت صورت گرفت مقرر شد تعدادی از آزمایشگاه ها در کشورهای مبدا مشخص شود که مسئولیت آن بر عهده وزارت امور خارجه است. این آزمایشگاه ها نتایج تست های پی سی آر را در سه نسخه منتشر می کنند که یک نسخه آن به مسافر، نسخه دوم به شرکت هواپیمایی مورد نظر ارسال می شود نسخه سوم برای دفترهای وزارت امور خارجه کشور مبدا ارسال می شود که رونوشتی از آن به دفترهای بهداشتی مرزی ارسال می‌کند و با این اتفاق شائبه تست های فتوشاپی بر طرف می شود و مسافران به صورت استاندارد وارد کشور خواهند شد.

وی با اعلام این خبر که سفرهای داخلی نیاز به تست پی سی آر ندارند خاطرنشان کرد: پروتکل های لازم برای این سفرها در نظر گرفته شده و ظرفیت 60 درصدی مسافران رعایت می شود بنابراین نیازی به ارائه تست های پی سی آر نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمای کشوری با تاکید بر اینکه ما تابع قوانین ستاد ملی کرونا هستیم تصریح کرد: تا به امروز ابلاغیه جدیدی نداشته ایم . پروتکل های ویژه مثل ضدعفونی هواپیما، صندلی ها، بارها و چمدان ها علاوه بر رعایت حداکثر 60 درصدی مسافران صورت می گیرد.

ذیبخش در ادامه این گفتگو اظهار داشت: حمل و نقل هوایی حدود 3 درصد حمل و نقل های کل کشور را در بر می گیرد ضمن اینکه تابع دستورات ستاد کرونا هستیم پیش بینی های سفرهای نوروزی انجام شده و در صورت ابلاغیه جدید از طرف وزارت بهداشت، تمامی دستورات به مراکز ابلاغ شده و در دستور کار قرار می گیرد.

وی از تعلیق چندین شرکت هواپیمایی طی هفته های گذشته به دلیل عمل نکردن به پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: از همه ابزارها استفاده می کنیم چون خط قرمز ما حفظ سلامت مردم است و در این حوزه با هیچ یک از شرکت های هواپیمایی تسامح نمی کنیم و قطعا با آنها برخورد جدی خواهیم داشت. برای اینکار مشتریانی که از خدمات شرکت های هواپیمایی شکایت دارند می توانند از طریق سایت سازمان به آدرس https://www.cao.ir دربخش شکایات مردمی با ما در تماس باشند. از سال آینده از ظرفیت های مردمی بیشتر استفاده خواهیم کرد تا از مشکلات مغفول مانده هم بیشتر آگاه شویم.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی کنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذکر منبع مجاز است.

مرتبط با این خبر

  • پیامرسان های داخلی نسبت به خارجی ها 11 برابر رشد داشته اند+فایل صوتی

  • وضعیت پرونده خدمه سانچی به کجا رسید؟/ تماس های مرموز با خانواده مفقودشدگان سانچی ادامه دارد+فایل صوتی

  • بیش از 70 درصد اسلامشهری ها پروتکل های بهداشتی کرونایی را رعایت می کنند+فایل صوتی

  • مشکلات معیشتی؛ سر منشأ درگیری های سراوان+فایل صوتی

  • کاهش شدید ورود بیماران به مراکز درمانی شهریار/ اهداء کمک های معیشتی به نیازمندان+فایل صوتی

  • چگونه با افزایش تعرفه اپراتورها، بسته های اینترنتی گران نمی شوند؟/ فایل صوتی

  • فروش فوق العاده بهاره امسال در مغازه ها برپاست+فایل صوتی

  • الزام جداسازی آب باران از آب فاضلاب در ساختمان ها+فایل صوتی

  • تعداد مهندسان ساختمان در استان تهران بیشتر از ساخت و سازهای شهری است+فایل صوتی

  • مشکل کمبود روغن با افزایش تولید برطرف می شود/ رسانه ها بحران را به جامعه القاء نکنند+فایل صوتی