صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16:00 به مدت 30 دقیقه

همزمان با فرارسیدن روز جهانی دوچرخه سواری و مصادف شدن این روز با سه‌شنبه‌های بدون خودرو، تهران تو از مخاطبانش خواست در بحث چرا دوچرخه سواری در تهران فرهنگ‌سازی نمی‌شود؟ شرکت کرده و نظرات خود را برای این برنامه ارسال نمایند.

طرح "دوچرخه سواری بیدود" از طرح هایی بود که به منظور اشاعه‌ی فرهنگ دوچرخه سواری در تهران اجرایی شد اما زمانی که بسیاری از شهروندان علاقه‌مند با "دوچرخه‌های بیدود(Bdood)" آشنا شدند، به خاطر اختلافات پیش آمده میان شهرداری و "شرکت بیدود"، این دوچرخه‌ها از سطح شهر حمع آوری شد و تب استفاده از بیدود از سر پایتخت‌نشینان پرید.

یکی از شهروندان تهرانی در تماس با "تهران تو" گفت: من از دوچرخه در محله استفاده می‌کنم. محله‌ی ما در امیرآباد تهران که یکی از نقاط شیب‌دار تهران است واقع شده و استفاده از دوچرخه در این مناطق بسیار سخت و طاقت فرساست.
وی افزود: استفاده از دوچرخه های اشتراکی نظیر همین "دوچرخه‌های بیدود" در تهران به دلیل شیب‌دار بودن کار سختی است و مشتاقان را از دوچرخه‌سواری خسته می‌کند. این دوچرخه‌ها قابلیت بالا رفتن از سراشیبی ها را ندارند. فکر می‌کنم الگو‌برداری ما از روی کشورهای اروپایی که شهرهای کم شیب دارند انجام شده و در تهران کارایی ندارد.
این مخاطب گفت: به نظرم اگر دوچرخه‌ها برقی باشند می‌توان در تهران و سرآشیبی‌هایش مورد استفاده قرار بگیرد ولی دوچرخه‌ی معمولی در تهران کارایی ندارد.

در پیامکی به برنامه آمده است: چون زیرساخت درستی نداریم هرگز دوچرخه سواری در تهران رونق نمی‌گیرد یا برای آن فرهنگ‌سازی نمی‌شود چون درآمد از طرح ترافیک کم می‌شود و فروش بنزین هم پایین می‌آید.

در پیامکی دیگر آمده، قدر دوچرخه‌هایتان را بدانید خیلی بیشتر از خودرو کارایی دارد.

یکی از شهروندان تهرانی گفت: تهران راه دوچرخه‌سواری ندارد. پیاده‌روها برای عابران است و خیابان‌ها برای خودرو ها. دوچرخه ها جایی برای عبور و مرور ندارند. بهتر است قبل از فرهنگ سازی نخست زمینه‌ی استفاده از دوچرخه در شهرها فراهم شود.

دیگر مخاطب "تهران تو" هم گفت: چاله ‌های تهران چطور اجازه‌ی دوچرخه سواری به مردم خواهد داد؟ با اینکه دوچرخه دارم الان دو ماه است که حتی در محل هم با دوچرخه بیرون نرفته‌ام. جایی برای تردد دوچرخه نداریم. خودروهای بسیاری در خیابان‌ها پارک هستند و الان هم برای تردد از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنم.
وی افزود: اگر زمینه‌ای باشد که بتوانیم در خیابان‌ها دوچرخه‌سواری کنیم و در ایستگاه‌های مترو جایی باشد تا دوچرخه هایمان را پارک کنیم استفاده از دوچرخه بسیار خوب است و همه از آن استقبال می‌کنند.

دیگر مخاطب "رادیو تهران" در گفتگو با مجری برنامه گفت: هفته‌ی پیش برای پسرم یک دوچرخه‌ی نه چندان با کیفیت با قیمت دو میلیون و 800 تومان خریدم. این قضیه‌ی گرانی دوچرخه یکی از مهمترین دلایل نرفتن مردم به سمت دوچرخه سواری است.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی با شناسه Tehraan360@ پیدا و همراهی کنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360

مرتبط با این خبر

  • دولت از اطلاعات مربوط به مالکان خانه‌ها ‌خبر دارد

  • اداره کل تعزیرات پرونده گرانفروشی اپراتورها را پیگیری می کند

  • تعرفه‌ی اینترنت به قیمت گذشته باز نخواهد گشت

  • ارزیابی عملکرد سامانه های 110، 115 و 125 توسط مخاطبان "تهران تو"

  • ماسک زدن از وظایف اجتماعی مردم است

  • قوانین نظارتی و جریمه‌، سد راه گرانفروشی نیست

  • حرفهای رییس جمهور برای تمدید اجاره‌ها ضمانت اجرایی ندارد

  • دولت نیرو و زیرساخت کافی برای الزامی کردن استفاده از ماسک را ندارد

  • ساخت خانه یا لانه؟

  • فیلتر اینستاگرام، راهی برای دور کردن افکار مردم از مشکلات اقتصادی