اصفهانی كارشناس رسانه گفت: رسانههای غربی در استفاده از تكنیك اقناع سازی مخاطب بسیار مهارت دارند؛ آنها به 80 درصد اصل خبر وفادار هستند ولی 20 درصد مابقی را آنگونه كه دوست دارند منتشر میكنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران؛ ظهیر اصفهانی كارشناس مسائل سیاسی و رسانه در گفت و گو با تهران من، درباره رویكرد رسانه های غربی در انتشار اخبار اینگونه اظهار داشت: اصل «نبرد روایتها» در رسانه ها بسیار اهمیت دارد. آن رسانه ای برنده است كه خبر را زودتر از سایر رسانه ها نقل كند؛ زیرا مخاطب معمولا اولین خبری كه می شنود را باور می كند.
ما متاسفانه در انتشار اخبار مربوط به رویدادهای چند سال اخیر در كشورمان، اصل «نبرد روایتها» را مورد توجه قرار ندادیم.
وی افزود: رسانه های غربی از تكنیك اقناع سازی مخاطب در انتشار اخبار استفاده می كنند و در این شیوه بسیار مهارت دارند. آنها به 80 درصد اصل خبر وفادار هستند ولی 20 درصد مابقی را آنگونه كه دوست دارند منتشر میكنند و از واژهها و كلماتی استفاده میكنند كه مخاطب پی به هدف آنها نمیبرد و اینگونه برداشت میكند كه خبر منتشر شده با سایر رسانهها یكسان است. درصورتی كه ظاهر خبر یكسان است ولی در باطن تفاوت هایی دارد.
این كارشناس رسانه تاكید كرد: ما باید به سرعت انتقال خبر توجه ویژه ای داشته باشیم؛ هرجا كه توانستیم خبر را سریعتر از سایر رسانه ها حتی ناقص، منتشر كنیم؛ برگ برنده را در دست گرفتیم.
اصفهانی خاطر نشان كرد: در شرایط فعلی اگر شناختی نسبت به رسانه نداشته باشیم متوجه درست و یا غلط بودن خبرهای منتشر شده نمی شویم.
مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی @tehran360 جستجو كنید.
همچنین علاقهمندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.