رییس سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان از بررسی 95 درصد شكایات مردمی ارسال شده به این سازمان از میان 10 میلیون شكایت خبر داد.
عباس تابش در گفتگو با تهران من 6 اردیبهشت اظهار داشت: تمامی شكایات مردمی از سوی كارشناسان این سازمان بررسی و پاسخ داده شده است.
این مسئول در رابطه با طرحهای ویژهی ماه مبارك رمضان از سوی سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان گفت: بعد از دستور وزیر صنعت و معدن و تجارت برای اقدام فوری در رابطه با نظارت بر قیمت اقلام موجود در بازار، چندین هزار تن اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مصوب و نظارت كامل بر قیمتها وارد بازار شد كه از جملهی آنها 50 هزار تن روغن، 50 هزار تن برنج، 50 هزار تن شكر، 25 هزار تن گوشت قرمز، 65 هزار تن خرمای مضافتی و 25 هزار تن انواع دیگر خرما است.
وی افزود: شاخصهی بازرسیهای ما در این سازمان استفاده از سامانهی انبار و استفاده از اپلیكیشن قیمت است. در حال حاضر از 10 میلیون شكایتی كه ما در سامانه ی قیمت گرفیم تا كنون به 95 درصد شكایات مردمی پاسخ داده شده است.
تابش سه درصد از شكایتها را شكایتهای جاری و دو درصد شكایات را در دست بررسی عنوان كرد و گفت: امروز بزرگترین امید ما بعد خدا، كمك خود مردم است تا از طریق 124 و اطلاعاتی كه به سازمانهای زیر نظر وزارت صنعت و معدن و تجارت در مورد تخلفها میدهند بتوانیم بازار و مراكز فروش را از هرگونه گرانفروشی و كم فروشی پاك كنیم.
وی همچنین در پاسخ به چگونگی نظارت بر فروشگاههای اینترنتی گفت: این سازمان برنامهای از سنوات قبل برای توسعهی فروشهای اینترنتی و رسیدگی به شكایات شبكههای مجازی اجرایی كرده است. برای همین منظور ادارهی خاصی را در سازمان حمایت ایجاد كردیم و امروز برای سال 99 یكی از برنامههای سازمان حمایت بحث رتبهبندی شبكههای فروش مجازی و حقیقی است.
تابش یكی از اهداف این سازمان را اجرای برنامههایی خواند كه طی آن مردم هرگز مجبور به طرح شكایت از مراكز فروش مجازی و حقیق نبوده و قبل از خرید مطمئن باشند برای رعایت حقوقشان از كجا خرید كنند. برای همین كار از خود فروشگاههای مجازی طرح را شروع كردیم و آنها در اولویت ما قرار دارند.
وی خاطرنشان كرد: مردم مستحضر باشند در شناسنامهی تمامی شبكههای فروش مجازی، سازمان حمایت از مصرفكنندهها اطلاعات این شبكه را قید كرده است و مردم میتوانند در جریان زمان آغاز به كار این شبكه و چند و چون شكایات مردمی از این فروشگاه در زمان فعالیتش با خبر شوند.
تابش اظهار داشت: حنما مردم توجه كنند از فروشگاههای اینترنتی خرید كنند كه اطلاعات یاد شده توسط سازمان حمایت از مصرف كنندگان در سایت درج شده باشد تا شكایات آنان قابل رسیدگی باشد. این مساله به مردم كمك میكند تا تمامی حقوقشان رعایت شود و لزوم شكایات به حداقل برسد.
مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و ای.ام ردیف 1332 كیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر كشور هم می توانند شبكه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باكس) دریافت كنند.
#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360