تهران من در برنامهی روز 14 تیرماه خود، با اشاره به این موضع از محمد اباذریان كارشناسان صنعت بیمه و متخصص در حوزهی بیمهی خودرو دعوت كرد تا در ارتباط با مراحل اخذ بیمهی شخص ثالث به صورت آنلاین نكاتی را به اطلاع مردم برساند.
یكی از مزایای بیماری كرونا در كشورمان تسریع در راهاندازی سامانههایی است كه به جای مراجعهی حضوری مردم برای كارهای اداری طراحی شده اند.
شركتهای بیمه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از جمله نكاتی كه صنعت بیمه در این ایام رعایت كرد بحث راهاندازی فروش آنلاین بیمهنامههای شخص ثالث بود. بنابراین افرادی كه باید بیمهی شخص ثالث خود را تمدید كنند دیگر نیازی به مراجعهی حضوری به مراكز بیمه ندارند.
اباذریان كارشناس بیمه خودرو در حوزهی بیمه درباره صدور بیمه نامه به صورت غیرحضوری گفت: شركتهای بیمه دیر ایامی است كه قصد داشتند در بحث آنلاین صدور بیمه نامهها وارد شده و این مراحل را راه اندازی كنند. به علت شیوع كرونا بیمهی مركزی به شركتهای بیمه تكلیف كرد كه برای صدور بیمهی شخص ثالث دیگر از روشهای حضوری استفاده نكرده و به منظور پشتیبانی از متقاضیان با راهاندازی سایت "سنهاب" توانست اطلاعات خودرو ها برای كنترل بیمهگذاران توسط شركتها را بارگذاری كند تا بتوانند بیمهنامهی شخص ثالث را بدون بروز مشكل برای متقاضی صادر كنند.
وی افزود: فعلا استفاده از فضای مجازی در بیمهی خودرو برای صدور بیمهنامهی شخص ثالث بوده و در خصوص سایر موارد بیمهای هنور در حال برنامهریزی هستند.
این فعال اقتصادی در حوزهی بیمهی خودرو در ارتباط با بروز مشكلاتی برای اجرای صدور آنلاین بیمه نامه گفت: در ابتدا همكاران ما در صنعت بیمه این نگرانی را داشتند كه اگر اتفاقی در جادهها بیفتد افرادی كه آنلاین درخواست اخذ بیمهنامه كرده و برایشان صادر شده است چگونه باید آن را به پلیس ارائه دهند. این هماهنگی از طرف بیمهی مركزی با سازمان راهنمایی و رانندگی انجام شده است و دسترسی برای پلیس وجود دارد.
وی افزود: بعد از صدور بیمه نامهی شخص ثالث پیامكی برای بیمهگذار ارسال میشود كه شامل دو لینك است. یكی از آنها اصالت بیمهنامه را با كد یكتا و ملی نشان میدهد و لینك دیگر برای چاپ بیمهنامه ارسال شده است.
چنانچه بیمهگذاری بخواهد نسخهی چاپ شدهی بیمه نامهی شخص ثالث خود را داشته باشد تمامی واحدهای شركتهای بیمه موظفند این بیمه نامهها را چاپ و در اختیار متقاضی قرار دهند اما مردم حتما اصالت بیمهنامهی خود را از طریق كد یكتا درخواست كنند.
وی در مورد نحوهی جابهجایی بیمهنامه پس از فروش خودرو گفت: طبیعتا وقتی فردی خودرویی را میخرد یكی از سوالات اصلی او این است كه خودرو چند سال تخفیف دارد و آیا بیمهی بدنه یا بیمهی شخص ثالث دارد؟ فروشنده وظیفه دارد موارد لازم را به خریدار اطلاع دهد و خریدار میتواند از طریق مراجعه به سایت بیمهی مركزی یا شركت بیمه از صحت گفتههای فروشنده مطمئن شود. ولی بعد از نقل و انتقال خودرو، خریدار موظف است به شركت بیمه مراجعه كرده و نسخهی چاپی را دریافت كند.
اباذریان در رابطه با پوشش تكمیلی افزایش قیمت وسیلهی نقلیه و پرداخت ما به التفاوت الحاقیه به شركتهای بیمه گفت: آذرماه سال گذشته بیمهی مركزی برای ایجاد وحدت رویه بین شركتهای بیمه در خصوص نوسانات قیمت خودرو بخشنامهای صادر كرد و الزامی وجود ندارد كه افراد در آغاز خرید الحاقیه دریافت كرده و پایان دوره نیز میتوانند مابه التفاوت را به شركتهای بیمه پرداخت نمایند.
شایان ذكر است؛ متقاضیان برای استعلام بیمه شخص ثالث خودروی خود می توانند به آدرس https://sanhabssoi.centinsur.ir مراجعه كنند.
مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و ای.ام ردیف 1332 كیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر كشور هم می توانند شبكه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باكس) دریافت كنند.
#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360