تهران من شنبه تا چهارشنبه از ساعت 18:00 به مدت 120 دقیقه

ساعدی فر: پشتِ كار من؛ عِرق ملی، علاقه و عشق نهفته است+فایل صوتی

تولیدكننده برتر لباس‌های ورزشی بین المللی كشورمان با تاكید بر اینكه عِرق ملی، علاقه و عشق موجب شد تا برای گسترش كارهایم به ایران بازگردم گفت: من فرزند اندیمشك هستم به همین دلیل كارخانه ی مادر تولیدات من در این شهر قرار دارد.

1400/06/28
|
11:02
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشكاران و مسئولان ورزشی كشورمان در المپیك توكیو كه روز شنبه 27 شهریورماه برگزار شد بر لزوم حمایت از تولید داخلی به ویژه در حوزه تولیدات ورزشی تاكید كردند و فرمودند: یك نكته‌ی قابل توجّه این است كه از تولیدكنندگان تجهیزات ورزشی در داخل كشور حمایت كنید. من شنیدم كه امسال از لباس ورزشی‌ای كه محصول تولیدی كشورمان بود، چندین كشور استفاده كردند؛ این نشان ایرانی در دنیا درخشید؛ خب در واقع توانستند با این كار، انحصار كلیشه‌ایِ بعضی از نشانهای بین‌المللی را بشكنند؛ این خیلی باارزش است؛ این را حمایت بكنید؛ هم از این تولیدی حمایت بشود، هم بقیّه‌ی ابزارهای ورزشی در داخل تولید بشود و همان طور كه اینجا در مورد لباس توانستید این برتری را به دست بیاورید، در مورد بقیّه‌ی ابزارهای ورزشی هم احتمالاً [موفّق] خواهید بود.

پیش از این مجید ساعدی فر، تولید كننده لباس‌های ورزشی بین‌المللی به ویژه المپیك 2020 توكیو با برنامه تهران من رادیو تهران در بخش ورزشگاه تهران من با اجرای محمد میر گفتگویی داشته كه آن را با هم مرور می كنیم.

دكتر ساعدی فر در توضیح هدف خود برای تولید لباس های ورزشی در ایران گفت: روزی كه تصمیم گرفتم به بازار جهانی وارد شوم برنامه ای 5 ساله نوشتم. در سال 2008 به آقای داورزنی( رئیس فدراسیون وقت والیبال ایران)مراجعه كردم و ایشان گفتند اگر بتوانم همولوگیشن اف.آی.وی.بی را بگیرم می‌توانند از من حمایت كنند تا برندی ایرانی را به بازار عرضه كنیم. در مدت 6 ماه والیبال جهانی در لوزان سوئیس پذیرفت عضواین مجمع شوم. قوانین و مقررات الیبال جهانی این است كه در هنگام بازی ها، تیم های شركت كننده فقط از لباس هایی استفاده كنند كه كارخانه آنها با اف.آی.وی.بی قرارداد داشته باشد. قرارداد عضویت سالانه اف.آی.وی.بی حدود 30 هزار دلار هزینه دارد.

وی افزود: در سال 2012 پربیننده ترین رشته المپیك لندن، والیبال ساحلی پس از دو و میدانی بود. در سال 2013 با والیبال جهانی وارد مذاكره شدم و توانستم در این سال 24 رقابت را در تمام نقاط جهان پوشش دهم. در این كار هم خیلی موفق بودم. در این بین حدود 18 قلم جنس را باید به آزمایشگاهی كه خودشان (اف.آی.وی.بی ) تهیه كرده بودند می فرستادم كه اینكار باعث بالارفتن بیشتر كیفیت تولیداتمان شد. در این سال بیش از 183 كشور بازی‌ها را به طور مستقیم پخش می كردند كه باعث شد تا باز هم بیشتر دیده شویم.

ساعدی‌فر بیان كرد: پس از این با پشتوانه تولید برای والیبال ساحلی به بازار جهانی ورود كردم و اولین كشور آذربایجان بود كه كار من را پذیرفت و بعد از آذربایجان هم مجارستان و كشورهای دیگر با ما قرارداد بستند.

وی افزود: در سال 2016 قوانین و مقررات كُشتی جهانی عوض شد. پیش از این شركت‌های بزرگی مثل نایك و آدیداس، حدود 2 تا 3 میلیون دوبنده‌های قرمز و آبی تولید و پخش می‌كردند. اما با تغییر قوانین اتحادیه كُشتی بنابراین شد تا در تمامی لباس‌های كُشتی ، نماد یا رنگی از پرچم كشورهای شركت كننده در مسابقات باشد به همین دلیل این شركت ها از تولید لباس كُشتی برای المپیك 2016 ریو كنار رفتند. قبل از شروع المپیك ریو، من از استراتژی بازاریابی سوات(SWOT) استفاده كردم و مذاكرات خود را با فدراسیون های كشورهای مختلف آغاز كردم. در این سری مسابقات 35 كشور از دوبنده‌های تولیدی شركت ما استفاده كردند. در این مسابقات بیش از توكیو دیده شدیم اما متاسفانه كار ما پوشش خبری داده نشد.

وی یادآور شد: این راه را ادامه دادم اما با شیوع كرونا و خانه نشین شدن من طی 7 تا 8 ماه پیش غول‌های ورزشی دوباره به بازار آمدند و تعدادی از مشتریهایم را گرفتند. من ناامید نشدم و طی دو ماه گذشته با كشورهایی از جمله بلغارستان، لهستان، مجارستان، آذربایجان، آلمان و تركیه قرارداد بستم تا بازی ها شروع شد.

ساعدی فر تاكید كرد: آنچه می بینید یك شبه محقق نشده بلكه راهی 8 ساله بوده و استراتژی فنی و اصولی داشته است. من طی این مدت سعی كردم خود را به بازار جهانی معرفی كنم. طی بازی‌ها از بین 16 كشتی گیر حدود 4 تا 5 ورزشكار از دوبنده های ما استفاده می كردند كه به ویژه از كشورهای صاحب كشتی مثل تركیه، آذربایجان، گرجستان، قرقیزستان، قزاقستان و رومانی و... بودند. حتی بر روی سكوها هم بیشتر مدال آوران از دوبنده های ما استفاده كرده بودند.

وی درباره دلیل انتخاب نام "مروژ" برای شركت خود توضیح داد: من از خطه لرستان هستم و به لر بودن خود افتخار می كنم. "مروژ" در زبان لری به معنای مورچه است كه مظهر تلاش، كوشش، استقامت و قناعت است و در ادبیات و اشعار باستانی ما هم بر آن تاكید شده است. عطار نیشابوری در مورد مورچه می‌گوید: مور را بر كوه اگر راهی بود/ كوه در چشمش پر كاهی بود.

ساعدی فر در پاسخ به اینكه شما سالها در آمریكا زندگی كرده و بزرگ شده و فعالیت خود را در آن كشور پایه گذاری كردید پس چرا فعالیت شما به اندیمشك ایران ختم شد؟ گفت: پشتِ كار من عِرق ملی، علاقه و عشق نهفته است. در حال حاضر كارخانه های ما در 4 نقطه اندیمشك، تهران و مازندران و آبادان تاسیس شده است. همانطور كه بارها در مصاحبه هایم گفته‌ام من به زادگاهم عرق خاصی دارم و همیشه با افتخار می گویم فرزند اندیمشك هستم به همین دلیل كارخانه ی مادر تولیدات من در اندیمشك قرار دارد. خوشحال هستم كه توانستم برای مردم زادگاهم كاری انجام دهم. كارهای من نتیجه عِرق ملی و عشق است.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

دسترسی سریع
تهران من