برنامه مردم محور "تهران تو" با موضوع طرح جریمهی عابران پیادهی متخلف توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، 26 خرداد از رادیو تهران پخش شد.
وحید رونقی، مجری تهران تو از مخاطبانش پرسید نظرشان را در مورد جریمهی عابران پیاده با هدف جلوگیری از تخلفاتی كه فعالیتهای راهنمایی و رانندگی را مختل میكنند با ارسال پیامك یا تماس تلفنی ابراز كنند.
روز دوشنبه 26 خردادماه در مراسم تودیع و معارفهی روسای جدید و قدیم پلیس راهور، سردار سیدكمال هادیانفر از تدوین طرحی برای جریمه عابران پیادهی متخلف در خیابانها كه سبب ایجاد مشكلاتی در عبور و مرور میشوند خبر داد.
بر اساس این طرح، سامانهای طراحی شده كه با استفاده از كدملی و چهرهی افراد، عابران پیادهی متخلف تشخیص داده شده و جریمه ی نقدی خواهند شد. اگر بخواهیم به معابر شهر بیشتر دقت كنیم متخلفان حادثهساز موتورسواران هستند و بیشترین تخلفات را انجام میدهند ولی عابران پیاده نیز در این میان تخلفات حادثهساری داشته و مسبب بسیاری از اتفاقات در خیابانها هستند و قرار است بر اساس سیستم شناسایی چهره این متخلفان شناسایی شوند.
شهروندی از تهران اجرای این طرح را از بهترین برنامههای تدوین شده در پلیس راهنمایی رانندگی دانست و گفت: توجه داشته باشیم كه این مساله زمانبر است. اول باید زیرساختها آماده شود. متاسفانه در كشور ما اول یك طرح اجرا میشود و بعد به مشكل میخوردند و تازه متوجه میشوند نیاز به زیرساخت دارند.
دیگر مخاطب برنامه هم گفت: مردم از روی گلهای توی بلوار به راحتی میگذرند. اگر چنین طرح هایی اجرا شود بینهایت خوب است تا یاد بگیرند از داراییهایشان در سطح شهر به درستی استفاده كنند.
هم اكنون هم برای جلوگیری از عبور و مرور عابران چیاده از خیابانهایی كه امكان تردد و پیاده روی در آنها نیست نرده هایی در نظر گرفته شده است كه باز هم برخی از عابران ترجیح میدهند نرده نوردی كرده و زودتر به آن طرف خیابان برسند.
در پیامكی به "تهران تو" نیز آمده است: اول مشكلات دیگر را حل كنید و پس از آن به عابران پیاده بپردازید.
شهروندی دیگر با ارسال پیامكی ابراز داشته شدیدا با این طرح موافقم. عابران بیملاحظه سبب شدهاند رانندگی در خیابانها بسیار سخت شود.
دیگر شهروند تهرانی در مورد طرح برخورد پلیس با عابران پیادهی متخلف گفت: بعید میدانم این طرح عملیاتی شود. تمامی شهروندان تهران بهتر از هر كسی میدانند كه مثلا خروجیهای بیآرتی تا خیابان فاصلههای بسیار زیادی دارند و مردم مجبورند از روی نردهها بپرند.
وی افزود: كارهای مهندسی درستی در رابطه با جدا كردن خیابانها برای تردد مردم انجام نشده است. حداقل یك دقیقه پیادهروی وجود دارد تا به خروجیها برسیم. در گرما و سرما رسیدن به این خروجیها سخت است و ما مجبوریم از روی نرده بپریم تا زودتر به مقصد برسیم.
در پیامكی دیگر به برنامه گفته شده مردم عادت كردند با هر برنامهای كه باعث نظم میشود مخالفت كنند. ان شاء الله با اجرای این طرح مردم بیشتر از پلهای عابر پیاده استفاده كنند.
شهروندی دیگر نیز بیان داشت: فعلا بهتر است مسئولان، موتورسواران را ساماندهی كنند. آنان هم پلاك دارند و هم مشخصترند. به راحتی چراغ قرمز را جلوی چشم ماموران پلیس رد میكنند. اول به آنان بپردازید بعد هم به عابران میرسیم.
دیگر مخاطب "تهرانتو" نیز گفت: من رانندهی تاكسی هستم. در تركیه به كسانی كه قانون را رعایت نمیكنند "تروریست ترافیكی" میگویند. رانندهی ماشین، موتور سوار یا عابر هر كدام تخلف كنند با این عنوان خطاب می شوند. سوای جریمهی نقدی جریمه اجتماعی هم دارند و بسیاری از این دست متخلفان را مجبور میكنند تا با لباسی مشخص خیابانها را تمیز كنند.
شهروندی دیگر از تهران هم گفت: تشخیص چهره باعث ناراحتی من میشود. الان ما در دورهای هستیم كه همه در حال حك كردن هستند و همه چیز به راحتی نمایان میشود. اسم قضیهی تشخیص چهره برای من ناراحت كننده است. الان میخواهند این همه هزینه كنند دوربین بگذارند اما بهتر است اعلام كنند اگر مردم خط عابر را در هنگام چراغ قرمز رد كنند و آسیب ببینید باید جریمه هم پرداخت كنند. به نظرم در حوزهی برخورد با تخلفات عابران پیاده خلأ قانونی داریم.
در پیامكی دیگر هم خطاب به مسئولان كشور آمده است لطفا همانطور كه میتوانید با دوربین افراد متخلف را تشخیص بدهید بهتر است در مورد اختلاس هم همانطور با دقت عمل رفتار كنید.
مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و ای.ام ردیف 1332 كیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر كشور هم می توانند شبكه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باكس) دریافت كنند.
#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360