تهران تو بعد از اجرای دو برنامه در رابطه با رسیدگی به شكایات مردمی از سوی سامانههای 135 و 124 كه متعلق به سازمان تعزیرات حكومتی و بخش نظارت وزارت صمت است با معاون بازرسی و نظارت وزارت صمت استان تهران تماس گرفته و گفتگو كرد.
محمدیپور در تماسی تلفنی با وحید رونقی، مجری این برنامهی مردم محور گفت: همشهریان عزیز میتوانند در خصوص انواع گرانفروشی، كمفروشی، تقلب و احتكار و هر آنچه كه به عنوان تخلفی صنفی میتوان در نظر گرفت با سامانه ی 124 تماس بگیرند.
وی 14 تیر ماه در تهران تو اظهار داشت: سامانه ی 135 سامانهی تعزیرات حكومتی است و آنان حكم قضایی را صادر میكنند. اگر یكی از همشهریهای ما برای ایراد شكایت با سامانهی 135 تماس بگیرد مسئولان آن سامانه موارد را به ما منتقل میكنند و ما در 124 موظفیم شكایات را در كمتر از یك ساعت بررسی كنیم مگر آنكه موردی كه از آن شكایت شده نیاز به كار كارشناسی داشته باشد.
یكی از شهروندان تهرانی در ادامهی برنامه در تماسی تلفنی با "تهران تو" گفت: من تا كنون چند بار با این سامانه تماس گرفتهام . 124 فقط با تلفن گویا پاسخگو است.
با این وجود وقتی مجری "تهران تو" در برنامهی زنده با 124 تماس گرفت در كمتر از چند ثانیه تماسش با اپراتور 124 برقرار شد.
محمدیپور در این رابطه گفت: معمولا هشت تا 10 اپراتور از ساعت 8 صبح تا 9 شب پاسخگوی شهروندانی هستند كه برای ثبت شكایت با سامانهی 124 تماس میگیرند. روزانه حدود سه هزار نفر با این سامانه تماس گرفته و شكایتهای خود را مطرح میكنند. در برخی موارد به خاطر اینكه خطها شلوغ است زمان زیادی برای اتصال شاكی با اپراتور لازم بوده و مردم فكر میكنند كسی پاسخگوی آنان نیست.
مخاطب "تهران تو" اما معتقد است بعضی اوقات وقتی صدا و سیما روی یك بحثی وارد شده و آن را مرتبا پیگیری میكند تا مدتی مسئولان آن بخش كار خود را درست انجام میدهند و پس از آن باز رها میكنند.
دیگر مخاطب "تهران تو" نیز به مجری برنامه و معاون نظارت وزارت صمت استان تهران گفت: افرادی كه از سوی 124 احضار شده و به این مركز مراجعه كردند تنها جریمهی مالی میشوند و جریمهها برای متوقف كردن تخلفات كافی نیست و بازدارندگی ندارد. شخص خاطی و گران فروش به راحتی مبلغ جریمه را با افزایش قیمت محصولاتی كه عرضه میكند جبران كرده و متضرر نخواهد شد.
معاون بازرسی و نظارت وزارت سمت استان تهران در این رابطه گفت: قوانینی كه در حال حاضر برای جریمه كردن موارد یاد شده وجود دارد برای بازدارندگی و جلوگیری از تخلفات در این روزها كفایت نمیكند و امیدواریم قانونگذاران در این رابطه تصمیمات جدیدی بگیرند.
وی افزود: مردم از این مساله ناراضیاند كه وقتی ما برای جلوگیری ازتخلف مغازهدار او را جریمه میكنیم از روز بعد بدون كوچكترین مشكلی فعالیتش را آغاز می كند. آنها معتقدند باید برای عبرت گرفتن چند روزی محل كسب متخلف پلمپ شود. اما پلمپ كردن در حوزهی اختیارات تعزیرات حكومتی است. ما به شرطی میتوانیم محل كسبی را پلمپ كنیم كه پنج بار در سال شكایت داشته باشد و سامانهی تعزیرات هم پنج بار به آن محل اخطار داده باشد.
محمدیپور گفت: ما این انتقادات را میپذیریم و پیگیری میكنیم ولی قرار نیست آتشی را خاموش كنیم. اما میتوانیم از سه هزار تماسی كه در روز داریم و بیشتر آنان برای اخذ اطلاعات و راهنمایی به این سامانه مراجعه كرده اند حدود 100 الی 120 تماس را تبدیل به شكایت كرده و مستقیما پیگیری كنیم.
دیگر شهروند تهرانی نیز گفت: یكی از دوستانم در تهران پارس سوپرماركت دارد. روزی یكی از ناظران گران فروشی به سوپر ماركت ایشان آمد و بعد از خوش و بش و نوشیدن آب میوه و كیك محل را ترك كرد.
محمدی پور در این رابطه گفت: اگر این ناظر از همكاران ما باشد كارت شناسایی دارد ولی ابتدا خود را معرفی نمیكند و پس از خرید سوری و رسیدن به نتایج موظف است كارت شناسایی خود را ارائه داده و بازرسی را آغاز كند. اگر مامور ما متخلف باشد مردم و مغازه داران میتوانند نام و كد او را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم با او برخورد كنیم.
وی در رابطه با شكایت مردم از خودروسازان نیز گفت: اگر شهروندی قصد شكایت از خودروسازان را داشته باشد باید برای حصول نتیجه و احقاق حق كامل باید به صورت حضوری به مركز ما مراجعه كرده و فرمها را پر كنند و مستندات لازم را به كارشناسان ما ارائه دهند تا نسبت به احقاق حق ایشان فعالیتهای لازم صورت گیرد.
مخاطبان در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز و ای.ام ردیف 1332 كیلوهرتز شنونده ما خواهند بود.
همچنین شنوندگان از سرتاسر كشور هم می توانند شبكه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باكس) دریافت كنند.
#تهران 360
#تهران360
#تهران_360
#tehran360
#tehran_360
#tehraan360
#tehraan_360