پل مدیریت چهارشنبه از ساعت 12:30 به مدت 45 دقیقه

در سال جاری ؛ 760 میلیون تردد خودرویی در جاده‌های استان تهران ثبت شده است+فایل صوتی

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اعلام این خبر گفت: استان تهران حدود 3 هزار كیلومتر راه اصلی آزادراهی و بزرگراهی و راه های فرعی و روستایی دارد و یك درصد راه های كشور را به خود اختصاص داده است.

1401/09/30
|
11:41
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران؛ مهدی خضری مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با حضور در استودیو پخش زنده رادیو تهران با برنامه پل مدیریت 27 آذرماه گفتگو كرد.

وی درباره پیشینه و وظایف راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: از اواسط سال 95 وظایف حوزه راهداری به اداره كل حمل و نقل و پایانه های كشور واگذار شد و با نام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای كشور فعالیت خود را ادامه داد. ادارات كل در استانها مجموعه فعالیت حمل و نقل كالا و مسافر را تحت امر خود دارد و نگهداری راه ها و ایمنی تابلوها علائم و تردد شمارها و دوربین‌ها و به طور كلی هوشمندسازی جاده‌ها و از سال 99 به بعد هم ساخت راه های روستایی در وظایف این سازمان دیده شده است.

او افزود: وظیفه اصلی حوزه راهداری؛ نگهداری راه های استان است. استان تهران حدود 3 هزار كیلومتر راه اصلی آزادراهی و بزرگراهی و راه های فرعی و روستایی دارد و یك درصد راه های كشور را به خود اختصاص داده است. بر اساس آمار دوربین‌های تردد‌شمار جاده‌های كشور؛ در 8 ماه ابتدایی سال جاری حدود 760 میلیون تردد در جاده‌های استان تهران ثبت شده كه در برابر ظرفیت جاده های این استان، رقم بالایی است.

خضری خاطرنشان كرد: ما سعی كردیم با توجه به بودجه ای كه داریم؛ نگهداری، روكش آسفالت، علائم و گاردریل‌ها و نیوجرسی هایی كه باید برای جداسازی محورهای مواصلاتی استان صورت گیرد، مناسب باشد.

او افزود: استان تهران شمال را به جنوب و شرق را به غرب متصل می كند.به همین منظور سعی شده در حوزه ساخت راه و نگهداری بیشترین بودجه برای آن تامین شود. با كمكی كه از طرف سازمان بودجه و برنامه ریزی و سازمان راهداری كل كشور از محل اعتبارات ملی هزینه شده سعی كردیم جاده های استان تهران وضعیت خوبی داشته باشند.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: عوارضی ها كه پیش از این زیر نظر زیر نظر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بودند در حال حاضر زیر نظر شركت ساخت و نگهداری وزارت راه و شهرسازی هستند.

او با بیان اینكه اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران؛ 220 دستگاه ماشین سنگین و 400 نیروی راهدار در سطح جاده به جز نیروهای ستادی راه‌های استان را در طول سال ممیزی می‌كند گفت: با توجه به آخرین ممیزی؛ استان تهران 65 نقطه حادثه خیز دارد كه سعی كردیم با ظرفیت هایی كه در اختیار داریم 18 نقطه را به صورت فیزیكی ایمن كرده و بقیه نقاط حادثه خیز را با استفاده از تابلوهای هشداردهنده و عوامل جداكننده (گاردریل و نیوجرسی )و تابلوها به بهره برداران جاده ای هشدار دهیم تا در كاهش تصادفات جاده ای موثر باشیم.

وی تاكید كرد: علیرغم امكانات ناكافی سعی شده حداقل تابلوها و علائم بر اساس ممیزی جاده‌های استان مطلوب باشند.

خضری با بیان اینكه نقاط حادثه خیز بر اساس تعداد تصادفات و تلفات با هماهنگی پلیس راه استان تجزیه و تحلیل می شود گفت: بودجه راهداری استان بر اساس نیازهای فوری با مصوبه سازمان راهداری انجام می‌شود اما بودجه كلی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت راه و شهرسازی در اختیار اداره كل ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینكه متاسفانه سیل اخیر خسارات زیادی را در راه های استان به ویژه در محورهای فیروزكوه- دماوند، امامزاده داود و لواسانات بر جای گذاشت گفت: با پیگیری‌های انجام شده اعتباراتی از طرف سازمان برنامه و سازمان راهداری در اختیار ما قرار گرفت . قبل از آن هم با استفاده از اعتبارات ویژه در امدادرسانی به مردم و بهسازی جاده‌ها انجام شد و نیروهای راهداری عملیاتی جهادی را در ایام سیل و بازسازی و بهسازی جاده‌ها داشتند.

مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران با بیان اینكه سیل چندماه گذشته استان تهران 300 میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشت گفت: راهداری استان 50 میلیارد تومان اعتبار به ما داده اما سعی كردیم اعتبارات خوبی از وزارت راه شهرسازی بگیریم تا این محورها به سرعت بهسازی شوند.

خضری در پاسخ به اینكه چرا این سیل پیش بینی نشده بود تا جلوی خسارت ها گرفته شود ؟ گفت: بر اساس آنچه اعلام شده، نوع بارندگی در سیل اخیر نقطه ای بوده و ما نمی توانستیم پیش بینی خاصی داشته باشیم. همانطور هم كه شاهد بودیم در محورهای فیروزكوه و بارش های امامزاده داود هم به همین شكل بود. عوامل راهداری برای بازكردن راه ها و امدادرسانی به مردم به صورت ویژه حضور یافتند.

او تاكید كرد: برای كمك به مردم سیل زده، ابتدا باید راه ها باز می‌شد تا عوامل امدادی در مناطق سیل زده حضور پیدا كنند.

وی در پایان از منصوری استاندار پیشین تهران تشكر كرد و گفت: در سیل اخیر استان تهران، آقای منصوری استاندار پیشین در محل حاضر بودند و از نزدیك شرایط را مدیریت می‌كردند.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.



دسترسی سریع
پل مدیریت