پل مدیریت چهارشنبه از ساعت 12:30 به مدت 45 دقیقه

ساخت 2 هزار واحد مسكن مهر پردیس تا پایان سال به اتمام می‌رسد+فایل صوتی

فرماندار شهرستان پردیس گفت: بر اساس پیش بینی‌ها علاوه بر 2 هزار واحدمسكن مهر كه امسال تحویل داده شده 2 هزار واحد هم تا پایان سال به مالكان تحویل داده خواهد شد.

1401/12/01
|
10:36
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، شهرستان پردیس كه در سال 91 ایجاد شد یكی از شهرستان‌های استان تهران است كه از روستای تلون در سرخه حصار آغاز شده و تا انتهای بومهن ادامه دارد. شهرستان پردیس از غرب با تهران ، از شرق با دماوند، از شمال با شمیرانات و از جنوب با پاكدشت مرز مشترك دارد. در همین راستا برنامه پل مدیریت 26 بهمن با موضوع مسائل این شهرستان و با حضور ظفر پور ابراهیم فرماندار این شهرستان بر روی آنتن رفت.

فرماندار پردیس كه حدود 1 سال و یك ماه است كه عهده‌دار این مسئولیت شده در ابتدا گفت: شهرستان پردیس دارای سه بخش جاجرود، بومهن و بخش مركزی(پردیس)؛ چهار شهر سعید آباد، خسرو آباد، پردیس و بومهن و روستاهای اقماری آنان است.

بیش از 520 مسئله اساسی شهرستان پردیس؛ احصاء و اولویت‌بندی شده است
پور ابراهیم افزود: با بررسی‌های میدانی و برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف نظام مسائل شهرستان با بیش از 520 مسئله اساسی كه شامل فرصت‌ها و چالش‌ها و آسیب‌ها است احصاء و اولویت‌بندی شده است. تاكنون قسمت‌هایی اجرایی شده اما برخی نیازمند بودجه و امكانات بیشتر است و برای مرتفع شدن نیازمند زمان بیشتری است.

مهاجرت معكوس از تهران به پردیس نرخ جمعیت را در این شهرستان بسیار بالا برده است
وی با بیان اینكه شهر جدید پردیس؛ بزرگترین شهر كارگاهی در حوزه مسكن به ویژه مسكن مهر است گفت: گرانی مسكن در تهران و هوای آلوده آن موجب مهاجرت معكوس از تهران به پردیس كه هوایی پاك دارد رخ داده و نرخ جمعیت را در این شهرستان به شدت بالا برده كه اگر برای آن تدبیری اندیشیده نشود چالش‌های اساسی همراه با آسیب و تهدید را پیش رو خواهیم داشت.

33 هزار واحد نیمه‌كاره مسكن مهر شهرستان پردیس در دست ساخت است
پور ابراهیم با اشاره به اینكه شهرستان‌های استان تهران همگی با مهاجرت معكوس مواجه هستند اعلام كرد: نرخ رشد جمعیت در پردیس رتبه اول را در ایران دارد. بیش از 100 هزار واحد مسكن دولتی در پردیس وجود دارد كه 83 هزار واحد مسكونی آن مربوط به مسكن مهر است. 50 هزار واحد آن تحویل داده شده و مابقی در حال اجرا است.پردیس كمبودها و عقب ماندگی‌های روبنایی و زیربنایی زیادی دارد كه با جبران عقب ماندگی‌ها تازه به نقطه صفر خواهیم رسید. مردم این منطقه دچار مشكلات جدی هستند و ما باید با برنامه ریزی و تلاش بیشتر این كمبودها جبران شود.

نگاه بد سیاسی دولت‌های یازدهم و دوازدهم نسبت به مسكن مهر، موجب توقف كار شد
وی در پاسخ به اینكه حدود 10 سال طول كشیده تا برخی واحدهای مسكن مهر تحویل داده شود و حتی مجبور شده اند، آورده بیشتری بدهند گفت: مسكن مهر در دولت های نهم و دهم كلید خورد. اما نگاه بد سیاسی دولت های یازدهم و دوازدهم نسبت به مسكن مهر موجب توقف كار شد و مردم خیلی متضرر شدند.در حال حاضر برخی مردم تعهدات خود را به پایان رسانده اند اما هنوز واحد مسكونی تحویل داده نشده است.

ساخت 2 هزار واحد مسكن مهر پردیس تا پایان سال به اتمام می‌رسد
او تاكید كرد: رئیس جمهور در سفر ابتدای سال به پردیس به مردم قول دادند عقب‌ماندگی‌های مسكن مهر دولت‌های قبلی را هم دولت سیزدهم جبران می‌كند. اما به جهت اینكه شركت عمران شهر جدید پردیس به عنوان متولی اصلی مسكن مهر، به دلایل مختلف با جابجایی زیاد مدیران رو برو است و روال تحویل واحدهای مسكن مهر باز هم كُند شده است به همین جهت مردم دیگر طاقت خود را از دست داده اند و این شرایط به استاندار منتقل شده است. رئیس جمهور هم بر تزریق بودجه بیشتر تاكید دارند. بر اساس پیش بینی‌ها علاوه بر 2 هزار واحدمسكن مهر كه امسال تحویل داده شده 2 هزار واحد هم تا پایان سال به مالكان تحویل داده خواهد شد و در سال آینده با حضور آقای بذرپاش و همت خوبی كه دارند بتوانیم مسكن مهر را پیش ببریم.

عوارض آزادراه تهران پردیس؛ زیاد نشد به همین جهت وجود ایستگاه عوارضی طولانی‌تر شده است
وی در پاسخ یكی از شنوندگان مبنی بر اینكه عوارض تردد از آزادراه شهر پردیس به تهران بسیار بالا است برای ساكنان این شهرستان چه تدبیری دارید تا عوازض كمتری پرداخت كنند گفت: این آزادراه توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افتتاح شد كه اگر این اتفاق نمی‌افتاد به ویژه در روزهای پایانی هفته و بار ترافیكی زیاد با مشكلات زیادی مواجه می‌شدیم. قرار بود ؛ عوارضی این آزادراه فقط برای 10 سال بماند با این شرط كه عوارض آن افزایش یابد ولی چون این افزایش عوارض انجام نشد؛ وجود ایستگاه عوارضی طولانی‌تر شده است.

احتمال ارائه كارت و برچسب تخفیف عوارض آزادراهی به ساكنان پردیس وجود دارد
وی افزود: از ابتدا اینگونه اطلاع‌رسانی شد كه این آزادراه فقط ویژه مردم پردیس است.فرمانداری و شركت عمران بانك مسكن پردیس طرحی دارند كه اگر این شركت‌های خصوصی بپذیرند در بازه‌های زمانی كه ترافیك كمتر است با ارائه كارت و برچسب ویژه؛ ساكنان پردیس مبلغ كمتری برای تردد از این آزادراه بپردازند.

امكان‌سنجی اولیه برای احداث جاده سوم تهران -پردیس در حال انجام است
وی در خصوص ارتقاء وضعیت جاده‌های پردیس گفت: در حال حار پردیس بیش از 450 هزار نفر جمعیت دارد.جاده قدیم پردیس كه جاده ترانزیتی است و آزادراه در آخر هفته شاهد ترافیك زیادی است كه بعضا هموطنان ما از تردد به شهرهای شمالی در این روزها پشیمان می شوند. به همین جهت بررسی های اولیه امكان‌سنجی برای احداث جاده سوم در حال انجام است.

برای پردیس باید به سمت سیستم حمل و نقل ریلی پیش برویم
پور ابراهیم در پاسخ به یكی از شنوندگان برنامه «پل مدیریت» مبنی بر اینكه لطفا كار كارشناسی برای احداث جاده سوم انجام شود. چون جاده دوم هم ظرفیت داشت تا بسیار پهن‌تر شود اما نشد و در حال حاضر با ترافیك زیادی در این آزادراه مواجه هستیم و همچنین حتی جایی برای خودرویی كه خراب شده وجود ندارد گفت: در حال حاضر در حال امكان‌سنجی هستیم. در كل دنیا مطرح است كه جاده‌های سوم و بیشتر جواب نخواهد داد و ما باید به سمت سیستم حمل و نقل ریلی پیش برویم.
او افزود: در شهرستان پردیس در پهنه‌بندی محیط زیست و حتی مناطق چهارگانه قرار داریم به همین جهت با مشكلات اساسی مواجه هستیم و مجوزهای زیست-محیطی را به سختی دریافت می‌كنیم. برای احداث استراحتگاه گردشگران هم به سختی می‌توانیم مجوز بگیریم اما به شدت پیگیر هستیم تا بتوانیم این فضاها را ایجاد كنیم.

تكمیل آزادراه بومهن-آبعلی، نیازمد بودجه سنگینی است
فرماندار شهرستان پردیس در پاسخ به اینكه آیا احداث زیرگذر، بالاگذر یا دوربرگردان از حجم ترافیك در شهرهای بین راهی نمی‌كاهد ؟ گفت: این بحث‌ها در شورای ترافیك شهرستان مطرح و برخی پروژه‌ها كلنگ‌زنی شد. برخی از این پروژه ها قبل از سال جدید و برخی اردیبهشت وخرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند كه می‌توان به لوپ بومهن با كاهش 70 درصدی ورودی بومهن و بیش از 50 مورد اصلاحات ترافیكی اشاره كرد. آزادراهی از بومهن به سمت آبعلی وجود دارد كه كار اجرایی آن برای تملك اراضی و نیاز به بودجه‌های سنگین طولانی شده و ما به دنبال تكمیل این كمربندی هستیم اما نكته اصلی مهم ما مترو است.

متروی پردیس این قابلیت را دارد تا شهر دماوند هم ادامه یابد
وی تصریح كرد: در دولت‌های قبلی طی مصوبه هیات وزیران از این قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) برای احداث مترو بسته شده بود اما بواسطه مشكلات زیست – محیطی كار اجرایی آن شروع نشد و در حال حاضر به دلیل مشكلات اقتصادی ممكن است این پروژه سالها طول بكشد. اگر شركتی بتواند 0 تا 100 سرمایه گذاری این طرح را با بهره برداری طولانی مدت انجام دهد؛ اینكار آغاز خواهد شد. از استانداری درخواست كرده ایم كارگروه متروی شهر پردیس به صورت ویژه راه‌اندازی شود. در همین راستا یك گروه كارشناسی در مورد یك خط جدید كه موجب كاهش هزینه‌ها می‌شود كار می‌كند. این خط مترو از آخرین ایستگاه تهرانپارس در سرخه حصار آغار تا ایستگاه فاز چهارم پردیس ادامه یابد. اگرچه متروی پردیس این قابلیت را دارد تا شهر دماوند هم ادامه یابد.

با دستور رئیس جمهور؛ 20 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومی پردیس اضافه می‌شود
پورابراهیم افزود: شكایات بسیار زیادی در زمینه ناوگان حمل و نقل عمومی داریم. مردم پردیس برای تردد به سمت نوبیناد و تهرانپارس با مشكلات زیادی مواجه هستند. علیرغم پیگیری‌های شهرداری و مراجع ذی‌ربط چون در سالهای گذشته و به مرور زمان این ناوگان تقویت نشده؛ اتوبوس‌های موجود پاسخگوی این جمعیت نیست.رئیس جمهور در سفر اخیر خود به پردیس دستور دادند 20 دستگاه اتوبوس به این مجموعه اضافه شود.شهرداری بومهن هم در حال فعالسازی خطوط اتوبوسرانی این شهر است.ان شاء الله در سه ماه اول سال آینده قسمتی از زحمات مردم كم خواهد شد.

بومهن ؛ قدمتی تاریخی در حدود 2 هزار و 500 سال دارد
فرماندار شهرستان پردیس در خصوص جاذبه‌های گردشگری شهرستان پردیس گفت: بومهن بر خلاف پردیس قدمتی تاریخی در حدود 2 هزار و 500 سال دارد. متاسفانه شهرستان پردیس در خصوص مولفه‌های هویتی دچار ضعف‌های اساسی است. آرامگاه امامزاده سلطان مطهر از فرزندان بلافصل امام صادق(ع)در شهر بومهن قرار دارد كه می تواند هدف گردشگری مذهبی باشد و از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان پردیس می‌توان به قلعه های قدیمی بومهن، رودخانه جاجرود، آبشار كمرد و روستاهای زیبا و دیدنی منطقه خجیر و سد ماملو اشاره كرد.

شرایط گردشگری اطراف رودخانه جاجرود مطلوب خواهد شد
وی در پاسخ به اینكه چرا جاده های منتهی به رودخانه جاجرود مطلوب نیست گفت: در آنجا با مشكلات اساسی روبرو هستیم. قوانین زیست محیطی بسیار ویژه و قوانینی كه مربوط به شورای عالی امنیت ملی است بر رودخانه جاجرود و منطقه‌ای از شهرستان پردیس حاكم است. برخی از این قوانین موانعی را ایجاد كرده كه نمی‌توانیم فضای مطلوب گردشگری را در كنار این رودخانه ایجاد كنیم اما به دنبال این هستیم با همكاری دستگاه‌های شهرستان شمیرانات و تهران بتوانیم شرایط گردشگری مطلوبی را در كنار این رودخانه برای هموطنان ایجاد كنیم.

بازبینی پهنه‌بندی محیط زیست از دیگر اولویت‌های شهرستان پردیس است
وی در پایان تصریح كرد: بازبینی پهنه‌بندی محیط زیست از دیگر اولویت‌های شهرستان پردیس است كه رئیس جمهور هم بر آن تاكید دارند و هرچه زودتر باید عملیاتی شود.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
كانال رادیو تهران را در پیام رسان بله به نشانی @tehran360 جستجو كنید.
علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.
*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.

دسترسی سریع
پل مدیریت