پل مدیریت چهارشنبه از ساعت 12:30 به مدت 45 دقیقه

دهه فجر امسال؛ 3 كیلومتر از كمربندی شمالی اسلامشهر زیر بار ترافیكی خواهد رفت+فایل صوتی


شهردار اسلامشهر با بیان اینكه تكمیل پروژه‌های مترو و كمربندی شمالی؛ مهمترین اولویت شهرداری اسلامشهر است از افتتاح و بهره برداری 3 كیلومتر از كمربندی شمالی اسلامشهر طی دهه فجر امسال خبر داد.

1401/08/17
|
09:13
|

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، محسن حمیدی شهردار اسلامشهر با حضور در استودیو پخش زنده رادیو تهران در خصوص اقدامات 20 ماه اخیر شهرداری اسلامشهر توضیحاتی را در برنامه پل مدیریت 14 آبان ارائه داد.

طرح‌های جمع آوری آب‌های سطحی و آسفالت معابر شهری اسلامشهر در حال انجام است
وی تكمیل پروژه‌های بزرگ مترو و كمربندی شمالی اسلامشهر را مهمترین برنامه شهرداری و شورای شهر فعلی این شهرستان عنوان كرد و گفت: پروژه چند ده میلیاردی جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر طرح هایی است كه از ماه های پایانی سال گذشته آغاز شده است. تكمیل سوله‌های مدیریت بحران و احداث و استقرار ستاد معاینه فنی و تعویض پلاك جنوب غرب تهران هم در حال اجرا است. همچنین احداث تقاطع غیر هم سطح میدان نماز از پروژه هایی است كه كار مطالعاتی آن تا 2 ماه دیگر پایان می‌یابد و در سال جاری كلنگ‌زنی می‌شود تا با تخصیص بودجه 1402 عملیاتی شود. همچنین پخش آسفالت به صورت گسترده در تمامی معابر اسلامشهر در حال انجام است.

حفاری تونل متروی اسلامشهر تا پایان سال آینده به پایان می‌رسد
حمیدی درباره ساخت متروی اسلامشهر گفت: این پروژه جزو خطوط ریلی تهران محسوب می‌شود و شهرداری تهران بهره بردار آن خواهد بود در سال 91 برای ساخت این پروژه اعتباراتی ملی حدود 25 میلیارد تخصیص داده شد. كارفرمای پروژه در آن سال شهرداری تهران بود كه به دلیل ترافیك كاری بالای شهرداری تهران شروع كار این پروژه عملیاتی نشد تا اینكه در سال 97 با تغییر دستگاه اجرایی از شهرداری تهران به اسلامشهر ساخت مترو آغاز شد. عملیات حفر تونل از بهمن 98 آغاز شد و تا كنون حدود 65 درصد حفاری تونل انجام شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال آینده حفاری تونل به پایان برسد.
وی با اشاره به اینكه اسلامشهر یكی از 10 شهری است كه در حال ساخت مترو است.گفت: ساخت مترو نتیجه زحمات همكاران ما در سالهای گذشته است.

تا كنون؛ حفاری تونل متروی اسلامشهر 700 میلیارد تومان هزینه داشته است
شهردار اسلامشهر در خصوص منبع تامین اعتبار پروژه متروی این شهرستان گفت: طبق قانون حمایت از سامانه های ریلی 50 درصد منابع از طرف دولت و مابقی از درآمدهای عمومی شهرداری تامین می‌شود. تا كنون 700 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده كه بیش از 90 درصد آن را شهرداری اسلامشهر پرداخت كرده است. در كنار حفاری تونل؛ ساخت ایستگاه متروی اسلامشهر هم در حال انجام است كه منابع دولتی برای ساخت آن استفاده می شود.

اصلاح هندسی میدان نماز اسلامشهر، ترافیك این میدان را كاهش داده است
حمیدی درباره ترافیك میدان نماز كه یكی از معضلات اسلامشهر است گفت: میدان نماز با چند وردی از احمد آباد، واوان، شاطره و مركز شهر ترافیك سنگین عصرگاهی را شاهد است. با انجام اصلاح هندسی این میدان در سال گذشته بخش اعظمی از ترافیكی كه دو سال پیش شاهد آن بودیم از بین رفته است.

مطالعات فاز دوم پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان نماز اسلامشهر تا 2 ماه دیگر انجام می‌شود
وی با بیان اینكه یكی از پروژه‌های مهم مدیریت شهری اسلامشهر اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان نماز است گفت: مطالعات فاز اول این پروژه انجام شده و مطالعات فاز دوم هم تا 2 ماه دیگر انجام می شود . با تحویل مطالعات توسط مشاور و تامین اسناد مناقصه و دریافت مجوز از شورای سطح امسال اقدامات موثری در اجرای این پروژه انجام خواهد شد و به تبع آن ترافیك میدان نماز هم برطرف می شود.

كمربندی شمالی اسلامشهر؛ 7 كیلومتر طول و 6 تقاطع غیر همسطح دارد
شهردار اسلامشهر با بیان اینكه كمرندی شمالی اسلامشهر و مترو از پروژه های بسیار مهم و فرامنطقه ای هستند گفت: روزانه حدود300 تا 400 هزار تردد انجام می‌شود كه 200 هزار تردد آن سهم ما است و مابقی توسط شهروندان شهرهای مجاور صورت می‌گیرد كه از كریدور اسلامشهر عبور می‌كنند. به همین جهت پروژه كمربند شمالی با هدف برون رفت از ترافیك و دسترسی مناسب ساكنان شهرك‌های جنوبی اسلامشهر(سالو، سعیدیده و قائمیه) و شهرستان های مجاور ساخته می شود تا آنها بدون ورود به مركز شهر از كمربندی خارج شوند. این كمربندی 7 كیلومتر طول و 6 تقاطع غیر همسطح دارد كه هر كدام یك پروژه بزرگ است . ساخت كمربندی شمالی اسلامشهر حدود 47 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

قسمتی از پروژه كمربندی شمالی اسلامشهر در اراضی راه آهن قرار گرفته است
وی یادآور شد؛ قسمتی از پروژه كمربندی شمالی اسلامشهر در اراضی راه آهن قرار گرفته است. در سال‌های 97 و 97 توافقی ابتدایی به صورت دست نوشت توسط كارشناسان شهرداری اسلامشهر و راه آهن انجام شد.نزدیك به 7 هكتار از این اراضی مورد نیاز ساخت كمربندی است. در مدیریت جدید راه آهن موضوعات جدیدی را مطرح كرده اند كه توسط نمایندگان مجلس، فرمانداری و استانداری در حال پیگیری است تا ساخت این كمربندی ادامه یابد.

احداث كمربندی شمالی اسلامشهر در پیشرفت بندر خشك آپرین بسیار موثر است
حمیدی تاكید كرد: احداث این كمربندی دسترسی بسیار مناسبی به عرض 45 متر برای راه آهن ایجاد می كند. بندر خشك آپرین به زودی در راه آهن اسلامشهر افتتاح می شود و گمرك در آن مستقر خواهد شد و بسیاری از كالاهای اساسی گمرك توسط راه آهن به اسلامشهر انتقال پیدا خواهد كرد. مسئولان راه آهن باید به این مورد توجه كنند كه بعد افتتاح آپرین ؛ كمربندی شمالی اسلامشهر بسیار كمك كننده خواهد بود.

حدود 1 كیلومتر از كمربندی شمالی اسلامشهر در اراضی راه آهن قرار می‌گیرد
وی افزود: حدود 1 كیلومتر از كمربندی شمالی اسلامشهر در اراضی راه آهن قرار می‌گیرد. ما با تاسیسات راه آهن كاری نداریم. راه آهن حدود 1 هزار هكتار در اسلامشهر اراضی دارد .

دهه فجر امسال؛ 3 كیلومتر از كمربندی شمالی اسلامشهر زیر بار ترافیكی خواهد رفت
حمیدی تاكید كرد: یكی از مطالبات اصلی مردم اسلامشهر تكمیل پروژه كمربندی شمالی است كه 4 قطعه دارد و 3 قطعه آن كاملا فعال است. البته ما منتظر توافق كامل نمانده‌ایم و پروژه پیش می رود. در دهه فجر امسال 3 كیلومتر از این كمربندی زیر بار ترافیكی خواهد رفت. از انتهای خیابان مطهری تا پل شهید شفیعی به بهره برداری خواهد رسید.ضمن اینكه ورودی پروژه از خیابان سوسنگرد تا جاده احمدآباد به طول 1 و نیم كیلومتر است كه باید از زیر خصوص راه آهن در نقطه ای عبور كند. تفاهمی با راه آهن در حال انجام است كه تا پایان سال بتوانیم این دسترسی را هم برای عبور ایجاد كنیم و همه اینها فارغ از 7 هكتار اراضی راه آهن است.

احداث پروژه 24 متری اسلامشهر، مستلزم تملك اراضی است
وی در خصوص پروژه 24 متری گفت: انجام این پروژه مستلزم تملك اراضی است كه به مرور بخشی از آن با بودجه شهرداری خریداری می‌شود و در مجاورت كمربندی شمالی است.

سال گذشته؛ حدود 55 درصد بودجه شهرداری اسلامشهر صرف كارهای عمرانی شد
شهردار اسلامشهر در خصوص بودجه سال 1400 شهرداری گفت: 1 هزار و 370 میلیارد بودجه بسته و مبنای كاری مدیریت شهری قرار گرفت. حدود 1 هزار و 420 میلیارد در این سال محقق شده كه 1 هزا و 200 میلیارد از محل درآمدهای عمومی شهرداری و حدود 180 میلیارد بودجه دولتی بود كه به مدیریت شهری تخصیص داده شد و پروژه‌های خوبی با این منابع رقم خورد.
وی افزود: 40 درصد این بودجه به كارهای عمرانی و ما بقی آن به هزینه های جاری شهر تعلق دارد. اما شهرداری اسلامشهر با كاهش هزینه‌های جاری حدود 55 درصد بودجه را صرف كارهای عمرانی كرد. بسیاری از سرمایه گذاران و سازنده ها برای سرمایه‌گذاری در اسلامشهر انگیزه پیدا كرده اند.

تصدی‌گری دولت موجب شده قیمت تمام شده كالا چندبرابر شود
حمیدی با تاكید بر اینكه حمایت از بخش خصوصی یكی از راه های برون رفت كشور از معضلات اقتصادی است گفت: دولت باید تصدی گری خود را كاهش دهد. مجموعه های خصوصی در اسلامشهر با حدود 25 هزار كارگر وجود دارد كه توانسته بار دولت را كم كند. در صورتیكه دولت باید زیرساخت را ایجاد كرده و به بخش خصوصی واگذار كند كه این اتفاق كم است. تصدی‌گری دولت موجب شده قیمت تمام شده كالا چندبرابر شود اما بخش خصوصی می‌تواند هزینه تولید كالا را كاهش دهد. لذا هدف ما جذب سرمایه گذار به شهرداری اسلامشهر است. اراضی خوب ومستعدی با كاربری های متفاوت در اسلامشهر موجود است. با احداث مترو فاصله سفر به تهران به 11 دقیقه كاهش می‌یابد. سرریز جمعیتی در اسلامشهر بیشتر خواهد شد و سرمایه گذاران می‌توانند روی این پتانسیل‌ها حساب كنند.

وی در پایان این گفتگو از تمامی ساكنان اسلامشهر بابت كارگاه های عمرانی داخل شهر جهت احداث تونل مترو و سایر پروژه های عمرانی عذرخواهی كرد و قول داد هزینه های عمرانی شهری را كاهش دهد.

شایان ذكر است؛ روابط عمومی اسلامشهر رتبه اول روابط عمومی های شهرداری‌های استان تهران را كسب كرده است.


مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبكه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبكه‌های اجتماعی با شناسه tehraan360@ پیدا و همراهی كنید.
همچنین علاقه‌مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیكیشن ایران صدا دریافت كنند.

*هرگونه بهره برداری و استفاده از محتوای پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران تنها با ذكر منبع مجاز است.



دسترسی سریع
پل مدیریت